Kendimi gördüğünüz üzere yine otome cehenneminde bulmuş bulunmaktayım. Norn9 yazısının en sonunda "Şimdi rahatça gidip yeni otome oyunuma başlayabilirim, yani umarım.." diye bir cümle bulunmaktaydı. İşte o cümlede kast ettiğim oyuna bir süre önce başladım -tam olarak 28 Nisan'da- ve bitirdim. Tabii ki de çoğu zaman olduğu gibi hakkında söyleyecek şeylerim bulunmakta zaten bu yüzden bu yazıyı yazma girişiminde bulunuyorum.
Pekala, başlayalım!
Ayakashi Gohan, Honeybee isimli şirket tarafından geliştirilmiş bir otome/görsel romandır. 2014'de PC'ye, yaklaşık bir yıl sonra yani 2015'de ise PS Vita'ya çıkmıştır. İngilizce patch'i ise Hanataba Translations tarafından yapılmıştır.
~~~~
Konu;
Ayakashilerin ve insanların beraber yaşadığı Momiji Köyü'nde Ponpokorin isminde hem insanların hem de ayakashilerin gelip yemek yiyebildiği bir restorant vardır. Bu restoranın sahibi de bir youko'dur.
Yazın bittiği ve sonbaharın başladığı bir gün, ana karakterimiz bu restoranta girer ve orada restorantın sahibi Gin, oğlu Tsuzuri ve bir süredir orada kalan ikiz komainular Uta ve Yomi ile birlikte yaşamaya başlar. Bu da biraz uzun hikayemizin başlangıcı olur.
~~~~
Karakterler
Oyunda ana karakterin 3 farklı hali var.
Hepsi farklı olduğundan ayrı ayrı tanıtacağım.
Aşırı utangaç ama bir o kadarda tatlı Rin'in küçüklüğü.
Annesi çalıştığından dolayı çoğu şeyin kendi başına yapmak zorundadır. Elindeki ayıcığı ona annesi aldığından dolayı ona çok değer veriyor. Ayakashileri görebiliyor.
Rin'in bu halinde yaptığınız seçimlere göre oyun Ayakashi Route veya Human Route olarak ayrılıyor, tabii ki karakter de kişilik olarak biraz değişiyor.
(Seslendirmeni; Tomonaga Akane)
Oynarken en çok eğlendiğim Rin bu sanırım.
Enerjik, dışa dönük ve neşeli bir karakteri var. Herkesle çabucak kaynaşıp sohbet edebiliyor. Yemek yapmayı ve birileriyle yemek yemeği seviyor.
(Seslendirmeni; Tomonaga Akane)
Akane Rin -Human Route
İçine kapanık ve diğer Rin'e göre biraz da kaba bir kişiliği var. Birileriyle haşır neşir olmaktan kaçınıyor. Ayrıca birileriyle yemek yemekten hoşlanmıyor. Oynarken bir tık daha az eğlendim sanırım.
(Seslendirmeni; Tomonaga Akane)
~~~~
Hana Suou
Suou tam bir kedi gibi. (Çünkü bir nekomata..)
Soğuğa karşı hassas, sıcak yemekleri/içecekleri yiyemiyor/içemiyor ve uyumayı seviyor.
İnsanlardan çok hoşlandığı söylenemez ama onlardan ayrı da kalamıyor ve içten içe arkadaş edinmeyi de istiyor. Yalnız takılan ve başına buyruk bir ked- pardon karakter.
(Seslendirmeni; Sugiyama Noriaki)
Ibuki Haginosuke
Haginosuke genel olarak olumlu düşünen ve arkadaş canlısı bir karakter. Ayakashilere karşı büyük bir ilgisi var ancak onları göremiyor. Human Route'daki Rin gibi -daha farklı sebeplerden dolayı- birileriyle beraber yemek yemekten hoşlanmıyor. Babası tapınak rahibi olduğundan dolayı ara sıra part-time olarak orada çalışıyor. (ayrıca mm'den yoosung'a çok benziyor ama bu konu hakkında konuşmuyoruz)
(Seslendirmeni; Mizushima Takahiro)
Inushima Uta
Uta bir komainu.
Büyük ihtimalle bu oyundaki en sevdiğim karakterlerden biri. Biraz sivri dilli ve ağzına geleni söyleyen bir kişiliği var. Ağır konuşabiliyor kısaca. İnsanlardan nefret ediyor ancak bu nefreti kardeşininki kadar kuvvetli değil. Et yemeklerini -ve genel olarak yemek yemeği- seviyor. Yomi'nin abisi diyebiliriz kendisine.
(Seslendirmeni; Shimono Hiro)
Inushima Yomi
Yomi de bir komainu.
Uta'nın küçük ikizi oluyor kendisi. Uta'ya göre daha sakin bir kişiliği var. Duygularını çok gösteren bir karakter değil. Genel olarak soğuk. İnsanlardan aşırı derecede nefret ediyor ve onlara olabildiğince yaklaşmamaya çalışıyor. Uta'nın aksine sebze yemeklerini daha çok seviyor. Ayrıca kitap okumayı da seviyor.
(Seslendirmeni; Kaji Yuuki)
Serigano Manatsu
Hakkında iyi bir şey yazabilecek miyim merak ettiğim karakter. Evet, sonunda bir oyunda zerre sevmediğim bir erkek ana karakter oldu. Neyse, karakteri tanıtma amaçlı iyi şeyler söylemek zorundayım.
Manatsu ayakashileri görebilen bir insan. Oldukça olgun bir karakter diyebilirim kendisi için. Ailesinin işlettiği küçük bir market için getir götür işleri yapıyor genellikle, Ponpokorin'e malzeme getirdiği zamanlar denk geliyoruz. (Ayrıca kendisi Gin'in eşinin kardeşi ve Tsuzuri'nin dayısı oluyor.) -ek olarak pedo olduğundan şüpheleniyorum-
(Seslendirmeni; Okitsu Kazuyuki)
Kimura Asagi
Oyundaki bir numaralı ana erkek karakter olduğunu iddia edebilirim ve aksini söyleyen herkesle kavga edebilirim. Pekala, Asagi'ye olan sevgimi dile getirdiğime göre başlayabilirim.
Gizemli bir kişiliğe sahip, kendisi hakkında bize fazla şey söylemiyor. Ama bana göre aşırı nazik, iyi huylu ve alıp evde beslenip sonsuza denk korunması gereken bir karakter. (protect this boi from evil)
Asagi ile ilk defa, zamanı dışında açmış olan kiraz çiçeği ağacının orada karşılaşıyoruz ve arkadaş oluyoruz. Ara sıra diğer karakterlerin route'larında da ufaktan gözüküyor.
Ayrıca şaka yapmayı seviyor gibi??
Uzun süredir Momiji Köyü'nde yaşadığından hayali uzak bir yere gitmek.
(Seslendirmeni; Ishida Akira)
~
Komori Gin
Kendisi ana erkek karakterlerden olmasa da önemli bir karakter ve bahsetmek istiyordum. Çünkü route'u olmasa bile harika bir karakter olduğunu düşünüyorum.
Gin bir ayakashi ve Ponpokorin'in sahibi. Gerçek duygularını kimseye pek açmayan bir karakter. Aşırı hoş ve nazik bir kişiliği var. Ayrıca harika yemek yapıyor. (Oyunda herkesin ağzının suyu akıyor bu yüzden.) Tsuzuri isminde bir oğlu var ve oğluna aşırı bağlı.
(Seslendirmeni; Midorikawa Hikaru)
Komori Tsuzuri
Oyunda kendimi yumuş yumuş hissetmeme sebep olan etken Tsuzuri ile tanıştırayım sizi. Kalbimin bir numarası kendisi. Oyun boyunca resmen her Tsuzuri çıktığında ve sevimli bir şey yaptığında resmen içimden çığlık atıyordum. Bu veletin bu kadar sevimli olmaması gerekiyordu. Cidden.. Herhangi bir oyunda gördüğüm en iyi yardımcı velet karakter. Sevimliliği ile ağlatan türden..
Kişilik olarak ise aşırı çekingen bir karakter olduğunu söyleyebilirim. Özellikle de yabancılara karşı.. Bunun dışında resim çizmeyi çok seviyor. Ayrıca aşırı sevimli olduğunu söylemiş miydim? Evet, aşırı sevimli.
(Seslendirmeni; Murase Ayumu)
~~~~~~~~~~
Sonlar & Routelar
Önerilen oynama sırasıyla yazacağım.
(Daha ayrıntılı bilgi notlar kısmında.)
Uta
(Human Route)
Bu kadar kötülediğim yeter iyi taraflarından bahsed-
İlk oynadığım route'larda genelde fazla bir şey beklemeyen bir insan olarak -önerilen route'larda çoğu zaman ilk karakter yüzeysel oluyor gibi- bu route'dan da fazla bir beklentim yoktu. Uta'nın seslendirmenini görene kadar tabii ki.. (Bilmeyenler için Shimono Hiro aynı zamanda Danganronpa V3'deki Ouma Kokichi karakterini de seslendiriyor ve benim favori karakterim.)
O zaman ne olursa olsun hoşuma gidecek bir route olacağını anladım. Öyle de oldu. Uta'nın Rin'den ilk başlarda pek hoşlanmasa da onu koruması, anlamaya çalışması ve benzeri davranışları çok hoştu. Zaman zaman komik, zaman zaman da üzücü bir route'du. Başlangıç olarak cidden iyi bir route.
Uta'nın 3 tane sonu bulunmakta, Until Comes the Day We Part isimli Good Ending, Bad Ending ve true route'u oynadıktan sonra açılan Love Between An Ayakashi And A Human isimli Best Ending.
Bad Ending üzücü, ancak yıkıcı değil.
Good Ending ve Best Ending arasındaki fark ise biri daha mutlu son gibi düşünün ya da ek bir sahne gibi. İkisi de tatlı mı tatlı..
Haginosuke
(Human Route)
Haginosuke'nin route'u normal bir route.
Spoiler vermeden nasıl daha iyi açıklayabilirim bilmiyorum. Tatlı sahneleri/diyalogları olan hoş bir route. Haginosuke'nin acıklı olan geçmişini ve bazı davranışlarının sebebini öğreniyoruz. Ayrıca tapınakta part-time olarak çalışıyoruz ki favori kısmım sanırım oydu.
Haginosuke'nın 3 tane sonu bulunmakta, Meal with Family isminli Good Ending, benim bakmadığım Bad Ending ve true route'u oynadıktan sonra açılan Entrusting My Feelings To The Flower Petals isimli Best Ending.
Bad Ending'e neden bakmadığımı bilmiyorum, sanırım iyi sonlar görünce bu cinnamon roll'un kötü sonunu görmeyi istemedim.
Suou
(Human Route)
(Human Route)
Geldik sevimli nekomata'mız Suou'nun route'una.
Oyundaki youkai karakterlerin çoğunun olduğu gibi, Suou'nun da kısmen hüzünlü bir hikayesi bulunmakta. Yalnız kalmak istememesi ve sürekli Rin'in peşinde olması bu yüzden.
Suou'nun en büyük isteği sanırım birilerinin bir numarası olmak, en çokta Rin'in bir numarası olmak. Rin'de elbetteki buna karşı boş değil, ancak Suou bir kedi ve kendinin de söylediği gibi karmaşık şeyleri -insan olmak veya insansı davranmak gibi- anlayamıyor. Bu da route boyunca ufak yanlış anlaşılmaların biraz büyümesine yol açabiliyor. Benim açımdan bayağı ilginçti diyebiliriz.
Oyundaki youkai karakterlerin çoğunun olduğu gibi, Suou'nun da kısmen hüzünlü bir hikayesi bulunmakta. Yalnız kalmak istememesi ve sürekli Rin'in peşinde olması bu yüzden.
Suou'nun en büyük isteği sanırım birilerinin bir numarası olmak, en çokta Rin'in bir numarası olmak. Rin'de elbetteki buna karşı boş değil, ancak Suou bir kedi ve kendinin de söylediği gibi karmaşık şeyleri -insan olmak veya insansı davranmak gibi- anlayamıyor. Bu da route boyunca ufak yanlış anlaşılmaların biraz büyümesine yol açabiliyor. Benim açımdan bayağı ilginçti diyebiliriz.
CG'leri az olsa da eğlendiğim bir route oldu. Ayrıca Suou'yu azıcık da olsa kendi kedime benzettim, sebebi bu da olabilir.
Suou'nun 3 tane sonu bulunmakta, "Human"like Happiness isimli Good Ending, Bad Ending ve true route'u oynadıktan sonra açılan My Number One Him isimli Best Ending.
Bad Ending'in ucu biraz açık bitiyor desem de aşağı yukarı en sonda neler olduğu anlaşılıyor yine de yoruma bağlı demek istiyorum. Good Ending ve Best Ending ise tatlış hem de aşırı tatlış.
Bad Ending'in ucu biraz açık bitiyor desem de aşağı yukarı en sonda neler olduğu anlaşılıyor yine de yoruma bağlı demek istiyorum. Good Ending ve Best Ending ise tatlış hem de aşırı tatlış.
Yomi
(Ayakashi Route)
(Ayakashi Route)
En sevdiğim ikinci karakterin route'una geldik. Yeni ve daha dışa dönük Rin ile ilk oynayış olduğundan dolayı başlangıcı bile aşırı eğlenceliydi. Ayrıca çok heyecanlıydım çünkü seslendirmeni Kaji Yuki ve Yomi'ye cuk oturmuştu.
Yomi, Uta'ya göre daha ciddi ve duygularını belli etmeyen, mantıklı davranmaya çalışan bir karakter. Bu yüzden kabuğunu kırmamız birazcık daha zor. İnsanlardan körü körüne nefret etmesi ise apayrı bir olay. Ancak gayet geçerli bir sebebi var bu nefretin, öğrendiğinizde içiniz burkuluyor..
İnsanlardan nefret etse de elbette ki Rin'e karşı daha yumuşak -gerçi o kadar tersleme ile ne kadar yumuşak olduğu tartışılır.. tam bir tsun- davranıyor. Ancak elbette ki hem ayakashi-insan ilişkilerinin zor ve ayakashiler için sonu üzücü biten ilişkiler olmasından dolayı hem de route'un antagonist'i sayılabilecek sevgili tengu Guren'in pislik hareketleri sağ olsun bağı inişli çıkışlı bir route oluyor.
Bu da bana göre bu route'u en iyi ikinci route yapıyor.
Yomi'nin 3 tane sonu bulunmakta, Ephemeral Happiness isimli Good Ending, Bad Ending ve true route'u oynadıktan sonra açılan Dream, Reality; The Love Shaped by the Fireflies isimli Best Ending.
Best ve Good Endingler hakkında çok konuşmama gerek yok herhalde, ikisi de sevilecek türden mutlu sonlar. Benim konuşmak istediğim şey KÖTÜ SON. Çünkü CG'ye sahip olan sadece 2 tane kötü son var bu oyunda. Bilin bakalım bunlardan biri hangisi? Doğru bildiniz! Yomi'nin kötü sonu! Yeterince acı çekmediğiniz için kötü sona CG koyma ihtiyacı duymuşlar, çünkü sadistlik harikadır! Ama yine de bir kötü son olarak güzeldi, bunu itiraf etmem gerekiyor..
Manatsu
(Ayakashi Route)
Geldik beklentimi en düşük seviyede tuttuğum halde beni yine de hayal kırıklığına uğratan route'a. Öncelikle Manatsu tip olarak da kişilik olarak da vasat bir karakter. Sırf bir route daha koyalım ve hikayedeki boşlukları dolduralım kafasında yazılmış gibi hissettiriyor. Ayrıca bazı diyalogları gereksiz saplantılı hissettiriyor ve "o tip" bir karakter olmadığı için bu benim için rahatsız edici bir hal alıyor. Bu route'a kadar hiçbir route'da skip'i kullanmadım ancak o kadar sıkıcı ilerledi ki kullanmak zorunda kaldım. Ha bir şey kaçırdım mı? Elbette hayır, route o kadar derinlikten yoksun ki sadece genel hikayenin boşluklarını dolduran kısımları görseniz yeterli.
Manatsu'nun 3 tane sonu bulunmakta, Lover Never Apart From the Heart, Just For the Two of Us isimli Good Ending, Bad Ending ve true route'u oynadıktan sonra açılan Brilliant Future isimli Best Ending. (Endingler hakkında söyleyebileceğim bir şey yok, o kadar kötüledikten sonra olmamalı da bence.)Bu kadar kötülediğim yeter iyi taraflarından bahsed-
İyi tarafı yok. Üzgünüm, bu kadar kötülemeyi istemezdim ama bu karaktere ancak bu kadar oluyor. :/
Asagi
(Ayakashi Route)
(Ayakashi Route)
Oyuna başladığımdan beri merakla beklediğim True Route'da, yani Asagi'de sıra.
Asagi görüntü ve kişilik olarak beni kendine çeken bir karakter oldu, sanırım bu yüzden bu kadar istekliydim oynamaya. Ayrıca Asagi'nin sesi de kendisine cuk diye oturmuş. (Ishida Akira seslendiriyor sonuçta, gayet normal olsa gerek.)
Route aşırı güzel ama bir o kadar da acı verici. Asagi'nin gülümseyen sprite'ını gördükçe bir süre sonra içim acımaya başladı. Keşke Asagi'yi alıp, battaniyeye sarıp tüm kötülüklerden koruyabilseydim. Ama maalesef route'u kim yazdıysa sadist biri ve bu route'u ne olursa olsun acı verici yapıyor.
Asagi'nin 2 tane sonu bulunmakta True Ending ve Bad Ending. (True Ending'i alabilmek için diğer karakterlerin Good Ending'lerini almış olmanız gerekiyor.)
True Ending konusunda spoiler olacağı için hiçbir şey söyleyemiyorum ama hatırladıkça içimin acıdığını söyleyebilirim. Bad Ending ise oyunda CG'si olan ikinci Bad Ending. True Ending'i gördükten sonra yeterince içiniz acımadığı için bu ending'i görerek daha da acı çekebilirsiniz. (Yani en azından yazan kişi böyle düşünüyor olsa gerek.)
Route ile ilgili tek sıkıntı patch'den dolayı birkaç sıkıntısı olması, notlar bölümünde uzunca bahsedeceğim. Lütfen oraya bakın.
Asagi görüntü ve kişilik olarak beni kendine çeken bir karakter oldu, sanırım bu yüzden bu kadar istekliydim oynamaya. Ayrıca Asagi'nin sesi de kendisine cuk diye oturmuş. (Ishida Akira seslendiriyor sonuçta, gayet normal olsa gerek.)
Route aşırı güzel ama bir o kadar da acı verici. Asagi'nin gülümseyen sprite'ını gördükçe bir süre sonra içim acımaya başladı. Keşke Asagi'yi alıp, battaniyeye sarıp tüm kötülüklerden koruyabilseydim. Ama maalesef route'u kim yazdıysa sadist biri ve bu route'u ne olursa olsun acı verici yapıyor.
Asagi'nin 2 tane sonu bulunmakta True Ending ve Bad Ending. (True Ending'i alabilmek için diğer karakterlerin Good Ending'lerini almış olmanız gerekiyor.)
True Ending konusunda spoiler olacağı için hiçbir şey söyleyemiyorum ama hatırladıkça içimin acıdığını söyleyebilirim. Bad Ending ise oyunda CG'si olan ikinci Bad Ending. True Ending'i gördükten sonra yeterince içiniz acımadığı için bu ending'i görerek daha da acı çekebilirsiniz. (Yani en azından yazan kişi böyle düşünüyor olsa gerek.)
Route ile ilgili tek sıkıntı patch'den dolayı birkaç sıkıntısı olması, notlar bölümünde uzunca bahsedeceğim. Lütfen oraya bakın.
~~~~~~
Notlar
- İlk önce Asagi'nin route'undaki sıkıntıdan bahsedeceğim, patch'den dolayı olduğunu düşündüğüm bir hatadan dolayı tüm Good Endingleri aldığınız halde Asagi'nin route'una girerken belirli bir noktada hata veriyor. Neyse ki, kullandığım walkthrough'da bu problemi nasıl çözeceğinizi yazmışlar. (Save dosyası indirmeniz gerekiyor.)
Ancak bununla da bitmiyor maalesef, benim ne kadar denediysem deneyeyim çözemediğim bir başka problem daha var. Route'un en kritik noktasında yani sonunda yazı ve ses kaymaya başlıyor. Yazı geç geliyor, ses önden gidiyor ve bu da o kritik noktanın verdiği etkiyi yarı yarıya düşürüyor. Diyalogların çoğu sesli olduğundan dinleyerek anlayabildiğim kadarını anladım ancak yine de pek hoş değildi. Umarım size de olmaz, eğer olursa da patch'i indireceğiniz yerde çözümü(?) bulunmakta, umarım çözebilirsiniz!
(Ayrıca bu yazı kayma olayı olmaya başladıktan sonra geçmiş konuşmaları açma olayını yaptığınız anda oyun yanıt vermemeye başladı, belki benim bilgisayarımdan kaynaklanan bir durumdu ancak yine de söylemek istedim.) - Konu kısmında yazdığım konu oyunu tam olarak yansıtmıyor, ancak tam anlamıyla anlatırsam da Rin'in çocukluk bölümü ile ilgili spoiler olacağı için VNDB'deki açıklamayı biraz kendi yorumumu katarak koydum gibi bir şey oldu.
- Oyunda bolca yemek var, yani yemeğin oyundaki yeri büyük?? Tarifleri alırsanız ciddi ciddi yapabilme ihtimaliniz yüksek gibi geliyor.
- Ekstra hikayeler var ve aşırı tatlılar. Asagi'nin ki resmen after true ending, insanlar o ekstra hikayeyi kaçırsa aşırı üzülmeye devam edeceklerdi. Ama yine de gerçek gibi gelmiyor, çok can sıkıcı.
- Yan karakter olarak favorilerim Zashiki Warashi ve Yuki Onna'ydı.
- Önerilen route sırası Uta > Haginosuke > Suou > Yomi > Manatsu > Asagi şeklinde. Gayet de doğru çünkü Human Route, Ayakashi Route'a göre daha hafif hissettiriyor. Ayakashi Route bir anda kaosun içine atıyor gibi??
- Oyundaki CG sayısının biraz az olduğunu düşünüyorum, hatta route'ları anlatırken kullandığım CG'leri seçmekte bayağı zorlandım bu yüzden. Spoiler olabilecek olan çok fazla CG var çünkü. Bir de başka karakterlerin route'undan aldığınız CG'ler bulunmakta, mesela A karakterinin eksik CG'si B karakterinin route'unda olabiliyor. (Bunlar genelde chibi olanlar gerçi.)
- Common Route Bad End diye bir son daha var, bu Human Route ve Ayakashi Route'da biraz farklılık gösteren bir son. Yanlış bir seçeneği seçtiğinizde veya Good Endingleri almadan Asagi'nin route'una gitmeye çalıştığınızda olan bir son olduğunu zannediyorum. True Ending'i görmeden bu sonu görünce bir miktar "Ha? Ne?" oluyorsunuz ama gördükten sonra anlam kazanıyor.
- Ana ekran siz her Good Ending aldığınızda değişim geçiriyor, True Ending'i aldığınız zaman da tamamen değişiyor. Sonra fark ettiğim güzel bir detaydı.
~~~~~~~~~~~~~~
Evet, şimdi genel düşüncelerime gelelim.
Norn9 kadar olmasa da kısa hissettiren bir oyundu ama bu kısalık yerindeydi. Kafamda herhangi bir soru kalmadı ve eğlendim. Elbette beğenmediğim bir route oldu, herkes her şeyi beğenecek veya her route harika olacak diye bir kural yok sonuçta. 10 üzerinden puan verseydim sanırım 8 olurdu. Baya güzel bir oyun ancak yazı boyunca ve notlar kısmında bahsettiğim sebeplerden dolayı, Code Realize gibi etkileyen bir oyun olmadı. Ama kesinlikle önereceğim bir oyun, tüm karakterleri -Manatsu hariç- seveceğinize eminim. Hepsi birbirinden farklı ve tam anlamıyla olmasa da derinliği olan karakterler. Yer yer güleceğiniz, yer yer üzüleceğiniz -ve "Neden Gin'in route'u yok??" diyeceğiniz- bir otome.
Umarım oyunu düzgünce anlatabilmişimdir, oynayacak olan varsa oynadıktan sonra bana mutlaka ulaşsın. Büyük ihtimalle oyunu çok fazla hatırlayamayacağım için, "Aa, öyle bir şey mi olmuştu." moduna girebilirim ama konuşmaktan zevk duyarım! Sorusu olanlar için de aynısı geçerli, çünkü mutlaka bir şeyleri yazmayı unutmuşumdur yazıya. :'')
Pekala, işte bu kadar.
Uzun bir süre sonra sonunda bitirebildim. Bu kadar geciktiği için kendime çok kızdım ama yapabileceğim bir şey yoktu.
Umarım oyunu düzgünce anlatabilmişimdir, oynayacak olan varsa oynadıktan sonra bana mutlaka ulaşsın. Büyük ihtimalle oyunu çok fazla hatırlayamayacağım için, "Aa, öyle bir şey mi olmuştu." moduna girebilirim ama konuşmaktan zevk duyarım! Sorusu olanlar için de aynısı geçerli, çünkü mutlaka bir şeyleri yazmayı unutmuşumdur yazıya. :'')
Pekala, işte bu kadar.
Uzun bir süre sonra sonunda bitirebildim. Bu kadar geciktiği için kendime çok kızdım ama yapabileceğim bir şey yoktu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder