9 Aralık 2015 Çarşamba

Danganronpa 2; Goodbye Despair

Herkese merhaba~
Eveet, aslında 6-12 Kasım aralığında ana hikaye olarak bitirdiğim ancak daha sonrasında hem ekstra bir şeyler daha yapmak istediğimden dolayı hemde oyunda aldığım ekran görüntülerini Vita'dan bilgisayara aktarmak için lazım olan İçerik Yönetici Asistanı adlı şeyi bilgisayarıma kuramadığım için yazmak istemedim/yazamadım.

Ama doğru gün geldi ve sonunda kurdum!
O yüzden hazırlanın!
Tilki'nin efsanevi kötü oyun yazısı geliyor!

Her neyse, hadi başlamaya çalışalım!

Evveet, gelelim oyuna. Söylemek istediğim çok şey var ama önce hafiften bir giriş yapmam gerekiyor.
Japonya'da PSP için 26 Temmuz 2012'da, PS Vita için 10 Ekim 2013'de gelmiş, bizde ilk oyunda olduğu gibi geç ve sadece PS Vita için geliyor tabii ki. O da 3 Eylül 2014. (19 Nisan 2016'da Steam'de de çıkmış bulunmakta!)
Buna artı olarak isimde de biraz değişiklik var, türkçe olarak söylersem Süper Danganronpa 2; Hoşçakal Umutsuzluk Akademisi gibi bir şey oluyor. Ama sorun değil. Güzel yani.

Seslendirmeden bahsedersem.. Japonca ses seçeneği var, direkt oyun başladığında falan oyun soruyor. Benim ilk endişem buydu çünkü ingilizce seslendirme benim için iyi bir tercih değildi, tek video ile anlatırsam;


Bir de ben Komaeda'nın (videodaki karakter) sesini çok seviyorum. İç gıdıklayıcı bana göre, biliyorum biraz garip ama duyma yetim hassas olduğundan biraz çabuk etkileniyorum seslerden. Yani aslında sırf Komaeda için japonca ses seçeneğini seçtim. (Manyağın tekiyim biliyorum.)

Neyse, hafif girişimi yaptığıma göre ana hikaye geçişini yapabilirim.

~~~~


Oyunun prolog kısmında ilk gördüğümüz şey tam olarak bu;


Her ne kadar başta kendisi ??? olarak gözükse de bu şahıs Komaeda Nagito. Bize iyi olup olmadığımızı falan soruyor. Sonra ana karakterimiz Hinata Hajime neler olduğunu hatırlamaya çalışıyor ve kendimizi Hope's Peak Akademisi'nin önünde buluyoruz.
Hinata, Akademi hakkında konuşuyor ne kadar çok buraya gitmek istediğini falan anlatıyor ve sonrasında kendini tanıtıyor. Sonlara doğru biraz garip şeyler olmaya başlıyor. -En sevdiğim..-
Bundan sonra Hinata kendinden geçiyor gibi bir şey oluyor ve gözünü açtığında önünde bir kapı görüyor. Kapıyı açıyoruz, burası bir sınıf ve BAM! tüm sınıf arkadaşlarımız burada!

Ancak sınıfın kapısı biz girdikten sonra kilitleniyor ve hiçbir şekilde açılmıyor. Sonra sevimli mi sevimli pembe tavşanımız Usami geliyor ve sınıf öğretmeni olarak kendini tanıtıyor. Sınıfın duvarları düşüyor ve o da ne?!
Aslında cennet gibi bir adadayız!

Usami okul gezisinde olduklarını umut parçalarını almak ve umutlarını büyütmek(?) için birbirleri ile arkadaş olmalarını söylüyor.
Tam huzurlu huzurlu yaşarken Monokuma geliyor ve tüm kontrolü eline alıyor! Böylece de oyun kısmen başlamış oluyor. Harika değil mi?!
~~~~

Oynanış kısmından bahsedersem, ilk oyunda olan kısımlar geliştirilmiş ve teknik olarak daha iyi. (İlk oyunu daha sonra oynadığım için arabadan inip eşeğe binmek gibi olmuştu.)
İlk oyunda olmayan iki kısım ise;
Rebuttal Showdown ve Logic Dive.
Rebuttal Showdown, Nonstop Debate'in bıçaklı versiyonu gibi, birazcık daha zor da olabilir çünkü karşınızdaki kişinin her sözünü d-pad veya touch screen ile kesmeniz gerekiyor.
(Benim gibi rastgele kesme tuşuna da basabilirsiniz. Ama touch screen eliniz terli ise problem çıkartabilir. Okuduğuma göre PS Vita'larda bu konu hakkında genel bir problem var.) Sonrasıda Nonstop Debate'deki gibi yanlış görünen yere bıçağımızı fırlatıp kesiyoruz.

Logic Dive ise Mean zorluğunda oynamıyorsanız eğlenceli. Bu kısım da şu şekilde işliyor;
Hinata kaykay gibi bir şeyin üstünde onu sorulan soruya göre doğru cevabın olduğu yöne yönlendiriyorsunuz. Aslında bayağı zor çünkü zaman kısıtlı ve Mean zorluğunda arada delikler falan oluyor.
Babam bir ara denk geldi de oynadı o kısmı, baya kez düştü ahsdfgsds Ben de oynadığımda düşüyorum baya. Zor çünkü! (6. Bölümü Mean'de oynadıktan sonra; "Kendinize eziyet etmek istiyorsanız full mean zorluğunda oynayın.")

Eksta Kısımları İçeren Güncelleme;
Unuttuğum birkaç şey olmuş. Onlardan da bahsedeceğim.

İlki her bölümde bulunan gizli monokuma'lar, bunları bulmanızı -bulamazsanız da bir yerden bakarak bulmanızı- tavsiye ediyorum çünkü her biri bayağı monocoin veriyor. Monocoin'de önemli bir şey, (karakterlere hediyeleri onunla alıyorsunuz) bu yüzden toplayın.

İkinci petler, despair ve hope seviyesine göre değişik şeyler olabiliyor. Benimki oyun boyunca hep Snake oldu ama ikinci oynayışta Shit yapmayı başardım. (Daha sonra guide ile Monokuma ve Usami yaptım.)
Siz oyun içerisinde yürüdüğünüzde büyüyor bunlar. Tuvaletini çok uzun süre temizlemediğinizde -despair kısmı dolduğu için- ölüyorlar. Eğlenceli gibi?


Üçüncü Island Mode, oyunun ana hikayesini bitirdikten sonra Island Mode açılıyor. Burada Usami, Monokuma'yı yeniyor ve normal okul tatili gibi bir şey oluyor. Öğrencilerle konuşabiliyoruz vs. Komaeda hakkında olan her şeyi burada öğrendim. Malum, kendisini normal hikaye kısmında pek öğrenemiyoruz. Bu kısımda da Usami'nin verdiği görevleri falan yapmanız gerekiyor, bazen bayağı zor oluyor. Ama üzülmeyin yapamadığınız zaman bir şey olmuyor.

Dördüncü ve son olarak, oyunda gizli CG'ler bulunmakta.
Bu CG'leri belirli bir bölümde belirli bir karaktere belirli bir eşyayı verdiğinizde alabiliyorsunuz. Yanlış hatırlamıyorsam 6 tane gizli CG bulunmakta.

~~~~


En sevdiğim kısıma gelmiş olabiliriz.
Karakterler!
O kadar birbirinden farklılar ki! Hepsini seviyorum desem yeridir. Ama oyunda önemli sayılabilecek 3 tane karakter var. (Ya da daha çok öne çıkan.)

Tabii ki de ilk başta ana karakterden başlamak gerekli, ana karakter olmanın ayrıcalığı bu. Hep ilk başta anlatılırsın çünkü ana karaktersindir. Ehem, konuya dönelim.
Karakterimizin adı Hinata Hajime, ana karakterimiz.
Kafasında olmazsa olmaz ana karakter göstergeci o anten gibi asla yatmayan saç teli(?) bulunur. (Ahoge* deniliyormuş sanırım.)
Kendisi Ultimate ??? olarak geçiyor, yani yeteneğini bilmiyoruz yada acaba??

Bir ana karakter olarak iyi bir ana karakterdir. (Söyleyecek başka bir şeyim yok, çok her cümle spoiler.)






Ehem ehem, karşınızda Komaeda Nagito. Hakkında en fazla konuşabileceğim karakter falan olabilir.
Öncelikle yeteneğini söyleyeyim, Ultimate Lucky Student.
Birini hatırlattı mı?
Ah, evet önceki oyundaki ana karakter ile aynı. Ama Komaeda'nın aşırı derece ondan farklı olduğunu söylemem lazım.
Ve ilginç bir şekilde benim Komaeda ile problemim var. Nefret ederek seviyorum. Aslında seviyor muyum, sevmiyor muyum bilmiyorum.

Her neyse, kendisi hakkında çok fazla detay veremeyeceğim ama önemli bir karakter?
Galiba?




Hehe, bu da Nanami Chiaki.
Ultimate Gamer oluyor kendisi.
Ve aşırı sevimli.
O ceketine zaten ölüp ölüp bitiyorum.Aşırı sevimli.
Sessiz, sakin ve biraz da uykulu kendisi. (Bir anda uyuyakalabiliyor.) Free Time Event'lerin çoğunda yanına gidip hakkında birçok şey öğrendiğimden çok yakın hissettiğim bir karakter ama oyunda da önemi var.
Olmalı yani.
Bu sevimlilik önemli olmalı.
OLMALI!






~~~~~~

Notlar
-rastgele saçmalayacağım bölümdür-

  • Oyun nedense bana ilk oyundan daha acımasız ama yine de daha masum gibi geldi. Kafam karışık bu konuda. Ama şunu söyleyeyim ki, "Ya niye benim favori karakterim öldü?!" durumunu fazlaca yaşama ihtimaliniz var. Üzülmeyiniz.
  • Monokuma sizi kandırmaya çalışırsa kesin bir dille "Hayır!" diyin, zira kendisi daha ilk bölümden "Katilin kim olduğunu doğru tahmin edersen sana hediye vereceğim ama yanlış bilirsen save'in gidecek." dedi ben de kanıp spoiler yedim. Ne harika değil mi!?
  • Oyundaki bazı ilginç sayılabilecek easter egg tipi şeyler;
Bilmeyenler için bu (spin-off serisi oluyor) Danganronpa Another Episode; Ultra Despair'ın posteri.
Hinata, "Kesinlikle bu oyunu oynayacağım." falan diyor.

Tabelanın türkçe olmasının belirli bir sebebi yokmuş. Ancak ilginç bir şey??

  • Oyunda canınız bittiğinde pes etmeyin. Ben değişik bir şey olur belki diye -ne kadar zeki- yaptım, bölümü baştan oynamak zorunda kaldım.. Güzel değildi.
  • Son bölüm başınızı ağrıtabilir veya beyninizi acıtabilir. 
~~~~~~~

Ehem ehem, sonuç olarak benim beğendiğim bir oyun oldu. Gerçekten çok eğlenerek oynadım. Hala daha favori Danganronpa oyunum kendisi. 

Neyse, bu da bu yazının sonudur. 
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere~
Kendinize iyi bakın~!

7 yorum:

  1. Komaeda'nın Japonca seslendirmesi daha iyi, öyle ki videoyu izleyince, sadece ilk seslendirmeyi duymak için başa alıp ingilizcesi başlamadan kapattım. animesini seyretmiştim, oyunu olduğunu ise sayende öğrendim. tez vakitte bakacağım. karakterlere bayıldım özellikle bayan karakterlerden nanami çok sevimli geldi. ^^ ehem, bir türlü orta halini bulamıyorum bayan karakterlerde , ya sevdiğim bayan karakterler kino (kino no tabi) CC (code geass) haruhi suzumiya, vs. gibi güçlü kadın imajında oluyor, (elbet zeki, kararlı) yada böyle yanakları sıkılası uyuşuk ama hazırcevap tarzı (iç bunaltıcı saflık değil kastım.) senin bu oyun yazılarını çok seviyorum kitsune, oldukça kapsamlı yazıyorsun. aklımda seri ile ilgili hiç soru işareti kalmıyor, (şimdi yanlış anlaşılmaya müsait insanımdır. bunu spoiler veriyorsun imasında bulunmamıştım. o açıdan demek istedim. ^^ ) ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -İlk olarak yorumun için teşekkür ediyorum. Görünce bayağı mutlu oldum.

      İngilizcesini dinlememekte iyi yapmışsın cidden. Bayağı kötü, japonca iyidir.
      Oyunun animesinden daha eğlenceli olduğunu söylemem lazım. Gerçi ilk oyunu pek oynayamadım bende ama ikinci oyun üzerinden söylersem gerçekten oynamak daha eğlenceli.

      Bende senin gibiyim, güçlü bayan karakterleri ve yanağı sıkılası derecede sevimli olanları seviyorum. Nanami hele o kadar sevimli o kadar iyi kalpli bir karakter ki. ;-; "Neden böyle güzel bir karakter var?" diye kendimi sorguladım bir ara.
      (Bu arada merak edip baktım Kino no Tabi'ye -hiç duymamıştım çünkü- yakın bir zamanda izleyeceğim gibi görünüyor. Çok güzel bir şeye benziyor. ^-^)

      Çok teşekkür ederim, ben oyun yazılarımın özellikle kötü olduğunu düşünüyorum. Kötü yazıyormuşum gibi geliyor ama bu gibi iyi yorumlar alınca kendimi iyi hissediyorum.
      Bir de kesinlikle yanlış anlamadım, özellikle spoiler yazmamaya çalışıyorum. Çünkü uzun oyunlar bunlar ve spoiler tüm zevkini kaçıracak bir şey.

      Tekrar tekrar teşekkür ediyorum bu arada~

      Sil
  2. Ayayayay ermişsin muradına <3
    Çok hoş yazmışsın bu arada, umarım benim de elime bir gün vita geçer de oynayabilirim quq

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evveet. <3
      Çok teşekkür ederim~ Geçer bir gün mutlaka ve oynarsın. <.<

      Sil
  3. O türkçe tabela benimde garibime gitmedi değil oynarken 3 kez okumuştum :-D

    YanıtlaSil
  4. Oaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2015

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu daha yeni görmem utanç verici..
      Cidden.. Neredeyse 5 yıl olacak.. Yaşlandım..

      Sil