14 Temmuz 2015 Salı

Togainu no Chi

Herkese merhaba~!
Abnormal-kei Joshi'nin editiyle çok meşgul olduğum halde tatil kısımlarımda bitirdiğim bir visual novel, Togainu no Chi.
Şunu söylemeliyim ki bu yazı bayağı uzun olacak. Genel olarak sadece oyundan bahsedeceğim. (Animeyi izledim ama hatırlamıyorum. Mangaya bakmadım bile.)
Elimden geldiğince ''aşırı'' spoiler vermemeye çalışacağım. Yine de ufakta olsa spoiler istemiyorsanız, dikkatli olun.
Oyunun PC versiyonunun kapağı.
Togainu no Chi, Nitro+CHiRAL'ın yapmış olduğu bir BL içerikli görsel roman -visual novel- idir. Ayrıca şirketin yapmış olduğu ilk oyunmuş.(Oyun normalde PC oyunu, ancak wiki'den öğrendiğime göre PS2 ve PSP versiyonları varmış.)

Oyun, ana karakterimiz Akira'nın mahkum hayatından kurtulması için ölümcül bir oyun olan ''Igura''ya katılması ile başlıyor.
Hedefi Igura'nın en güçlü kişisi olan ''Il Re''yi (İtalyanca ''Kral'') yenmektir. Ama tabii ki BL olduğundan işler pek yolunda gitmiyor.


Konuyu uzun uzun anlatarak sıkmak istemiyorum. Oyunda yeterince görüyorsunuz zaten. Ben daha çok karakterlerden ve oyunda bulunan sonlardan bahsedeceğim.

Öyleyse, devam edelim~

~




Oyunun ana karakteri olan Akira ile başlayalım. Soğuk ve arkadaş canlısı olmayan tavırları onu havalı gösteriyor.
Ama bana göre tsundere..
Akira'yı normal bir karakter olarak sevebilmemin en büyük nedeni ise bana güçlü bir karakter gibi gözükmesi.
Böğürüp, ''Eeeüğğğ, bana yardım edin!'' diyen ukelerden değil. (Öyle ukeler var mı bilmiyorum.) Elinden gelse adam bile öldürür.
Kendini güzel koruyor.
Bir de omurice seviyordu sanırım?
Ahh.. Cidden yaşlandım.






Eh, şey. Bu da Keisuke.
Oyunda kötü sonlarında belli bir sebepten değişen kişiliği harici pek ''sevemediğim'' bir karakter.
Keisuke, Akira'nın çocukluk arkadaşı. Onu önemsiyor, onu seviyor ve benzeri şeyler.
Tek kötü yanı fazla saf olması. Gerçi bu kötü mü bilmiyorum ama. Mieh..
Arkadaş canlısı, iyi, saf.
Bunların üçünü barındıran bir varlık. Keşke hep ikinci kötü son halinde kalsa demek istiyorum.
Ama diyemem.










Geldik oyunun en shota/bishounen karakterine!
Rin!
Aslında iyi karakter. Kıyafetleri falan çok hoşuma gidiyor.
Havalı.
Bir de, göründüğü gibi olmayan bir karakter..
(Shotalardan korkun..)
Rin, neşeli ve yardımsever bir karakter. Ayrıca bayağı da güçlü. Fotoğraf çekmeyi çok seviyor. Oyunda birkaç kere görüyoruz fotoğraf çektiğini
O da Il Re'yi yenmek istiyor, ama çok daha başka sebepleri var.









Gördüğüm anda bana birilerini hatırlattı. He he, tahmin edebilmişsinizdir kim olduğunu.
Bu karakter Arbitro, kendisi.. Garip biri.
Onun için düzgün bir kelime bulamıyorum.
Çünkü biraz garip zevkleri olan biri, Kau adında bir ''köpeğe'' sahip.
Ve kesinlikle ''normal'' biri değil.
Oyunun yöneticisi oluyor sanırım? O kısımlara çok dikkat etmedim üzgünüm.
İstese kötü adam olur, ki sanırım biraz öyle.
Açıkçası bu oyun resmen kötü adam algımı şaşırttı. Kim kötü adam onu bile bilmiyorum.







Soldaki Gunji, Sağdaki Kiriwar.

Geldik bu ikisine, ayrı ayrı tanıtmak yerine ikisini birden tanıtıyorum.
Neyse, sarı saçlı olan Gunji diğeri de Kiriwar.
Bu ikisi Arbitro'nun korumaları gibi bir şey, aslında daha çok infazcı diyebiliriz onlara.
Oyunda hile yapanları -veya yapmayanları- öldürüyorlar. Aslında gözlerine batan herkesi öldürüyorlar.
Fazla söyleyebileceğim şey yok haklarında.
Zaten rotaları da fazlasıyla kısa sayılır.







Geldik Motomi'ye.
Orta yaşlı sıradan bir adam. Ama aslında pek öyle değil.
Neyse, Motomi'yi genellikle sigara içerken falan görüyoruz.
Kendisi, information broker. (Bunu nasıl çevirmem gerektiğini bilemedim, ama bilgi dağıtmak ile ilgili bir şeyler?)
Normalde bu tip karakterleri pek sevmem ama Motomi'yi biraz sevmiş olabilirim.
Arkadaş canlısı olduğundan ve rota boyunca komik diyalogları olduğundan sanırım?










Bu da Shiki!
Tamamen siyah giyinen, silah olarak katana taşıyan ve Igura'nın en güçlüsü olan kişi.
Çoğu oyuncu Shiki'den korkuyor.
Gerçekten güçlü çünkü.
Bir de egoist bir kişiliği var. Buna artı olarak bayağı sadist diyebiliriz.
Ve abartısız serideki en havalı karakter olabilir!
Çünkü cidden çok hoş.
Neyse, fazla saçmalamadan gideyim ben.
*ağladı*


Geldik son karakterimize.
Birçok ismi var. N, Nano, Nicole.
Ama gerçek adını sadece Akira biliyor.
Ben ona Nano demeyi tercih ediyorum. Oyunu normalde gerçek sonu almadan bitirecektim ama Nano'yu oynamadan bitirmek içime sinmedi.
O yüzden diğer karakterlerin tüm sonlarını alıp gerçek sonu açtım ve..
Nano!
Aslında serideki favori karakterim diyebilirim. Shiki'nin havası ayrı da, bu adam daha ilgi çekici.
Bir anda belirişi, anlamakta zorlandığım bilmeceli konuşması. Ve Akira'ya sorduğu bilmeceler.. Fazla güzel?


~

Pekala, karakterleri kendimce tanıtmayı başardım. Ama her zamanki gibi batırdım, biliyorum. Yazı yazmakta hiç iyi değilim!


-Sonlar&Rotalar


Keisuke

Akira burada çok komik değil mi?
Tam bir tsundere. OwO
Keisuke'nin 3 tane sonu var. 2 tane kötü, 1 tane iyi.
Ben sadece kötü sonlardan bir tanesini beğendim. O da biraz kanlı olduğu için. (Spoiler sayılmaz bu!)
İlk aldığım son da Keisuke'nin iyi sonuydu. Küçük ekranda mouse oyun ekranında ise hızlı hızlı geçerken oyun kendi kendine seçim yapabiliyor. Sanırım bu yüzden. Ama kötü bir son değil, ehe.



Rin


Tek sonu olan karakterlerimizden biri. İyi mi kötü mü olduğunu söylemeyeceğim.
Ama oynarken azıcık şoka uğrayabilirsiniz.
Hele o sonu.. Rin'den soğuma potansiyeli oluşturan bir son.


Arbitro


Arbitro'nun da tek sonu var.
Ama gayet yeterli bir son. İki şey söyleyeceğim.
Ana karakterin acı çekmesini ve garip şeyleri seviyorsanız hoş bir son veya sadece gerçek sona ulaşmak için açmanız gereken sıradan bir son..


Gunji&Kiriwar

Çok fazla söyleyebileceğim şey yok çünkü çok olaylı bir şey yok. İkisinde de pek iç açıcı sonlar yok. Birinde sola gidiyorsunuz, birinde sağa gidiyorsunuz ve bam! Akira game over.
Kiriwar'ı pek sevmediğimden onu direkt atlayarak oynadım ama Gunji'nin hem tipi hemde sesi nedensiz hoşuma gittiğinden onu daha dikkatli oynadım.
Evet, şeyli.


Motomi


Bu rota kesinlikle oynanmalı!
Tamam belki, benim gibi Motomi'ye karşı ön yargınız olabilir belki ama oynayın. Gülerek oynadığım tek rota bu olabilir. Motomi cidden komik bir karakter.
Sanırım.
Her neyse!
Zaten o sondaki kare Dramatical Murder oynayanlara bir yerden tanıdık gelecektir.

Shiki


Keisuke gibi, Shiki'nin de 2 kötü, 1 iyi olmak üzere 3 tane sonu var.
Şimdiden söyleyeyim, Shiki'yi oynayabilmek için en azından önce Rin'i oynamanız gerek. Ne alaka diye sormayın aslında çok alaka.
Neyse, hani iyi sonun aslında kötü son olduğu anlar vardır ya. Bana göre Shiki'de de öyle, kötü sonlar cidden iyiydi. Fazla hoşuma gittiler.
Oynarken içimden sessizce fangirllüyordum, o derece.
(Burayı bolca saçmalıkla doldurmak istedim ama, yeter..)

Nano&Gerçek Son


Daha önceden saydığım tüm 11 tane sonu alıp, oyuna tekrar başladığınızda Nano için gereken seçenekler geliyor. Nano'nun iyi bir sonu var.
Gayette güzel bir son.
Bir de gerçek adını öğrenebilseydik.. Ah.. ah!

~~~

Sanırım bu kadar, kötü bir yazı olduğu için üzgünüm.
Elimden geleni yaptım.
Not kısmını okumayı unutmayın, kişisel düşüncelerime girmemeye çalışarak, birkaç tavsiye vb. şeyler yazdım.

Kendinize iyi bakın.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.


Notlar
  • Oyunu full ekranda oynamanızı pek tavsiye etmiyorum. Görüntü kalitesi biraz kötü olabiliyor.
  • Bazen endingleri almada problem olabiliyor. Yani belirli seçenekler çıkmayabiliyor. Belki de sadece bende olmuştur. Sonuçta yükleyeli uzun zaman oldu.
  • Togainu no Chi'de de takıldığım bir yer vardı o da kulak çizimleri, bazı yerlerde sorun olmuyor da çok dikkat ettiğinizde sinir bozucu oluyor.
  • Oyunu buradan indirebilirsiniz, çalıştırma kısmı biraz zor ama başarabilirsiniz! Yaparsınız!  
    Oyun artık Steam'de bulunmakta ancak tüm +18 içerik oyundan kaldırılmış durumda ve çeviriyi yapan şirketin sitesinden patch almanız gerekmekte. (Sırf bu yüzden sırf oyunu 5 yılın ardından, legal oynayabilmek amaçlı satın aldığım halde oynayamadım. Çünkü bu oyunu tamamlayan bir öğe +18 içerik..)
  • Rotalara daha rahat ulaşmak için bu rehbere bakabilirsiniz.
  • Bazı sonlar pek iç açıcı bitmiyor, hatta bazıları rahatsız edici olabilir. Dikkatli olun.
  • Oyunu oynamadan önce animeyi izlemek gibi bir hata yapmayın, lütfen.. Yapmayın. Oyunu oynayın, daha sonra isterseniz animeyi izlersiniz.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere~!


6 yorum:

  1. Abow ben animesini izlediydim bunun :DD Ama oyunun nasıl olduğunu bilmiyorum belki konu bakımından ayrı yapmışlardır animeyi :D Ve şunada eminim ki eğer oynarsam tabi bir gün oynayabilir miyim kesin ilk oynayışta kötü sonlardan birini alırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animenin sonu ucu açık bitiyor, 13 bölümlük animeye normal olarak sığdırmaları zor tüm olayları. O yüzden oyunu oynamak zor geldi açıkçası konuyu falan bilmek, yazıların çoğunu okumadan geçtim asdgsdh
      Kötü sonların hepsini öneriyorum ben, yani çoğu hoş sdfksldf

      Sil
  2. Nitro+Chiral'ın oyun ana karakterlerine değişik ceket verme saplantıları olmalı. Tamam Aoba'nın ceketi fazla uç bir örnek olabilir ama Akira'nın ceketi de tasarımına özenilmiş bir ceket değil hani (babamda o ceketin aynısından olduğunu iddia ediyorum evet)
    Karakter tanıtımlarını okuyunca Rin'den ilk bakışta nefret etmiş, Shiki'yle Akira'yı zihnimdeki "OTP5ever" genel kurulu başkan yardımcıları ilan etmeye hazırlanmışken Shiki'nin rotasının Rin'inkiyle bağlantılı olduğunu yazdığın yeri okudum. Lütfen Rin'in sesinin her on shotadan on altısı gibi tiz olduğunu söyleme, aksi takdirde rotasını okumaya katlanmak için makul bir sebep ararken ani bir kararla intihar edebilirim. (Sanki oyunu bitireceğim de böyle diyorum (Sevgili ani, mümkünse yarım bıraktığın üçü BL olmak üzere sekiz oyunu bitirmek için çaba göster. Teşekkürler))
    Bir de Tumblr'da rota sırasında iki tarafın da seme-uke olabildiğini okumuştum??? Buradan oyunun farklı bir şeyler denediği gerçeğini mi yoksa paso seks yaptıkları gerçeğini mi çıkarıyoruz? Aydınlatmanı bekliyorum kitsune.
    Kıyafetlerini incelerken fark ettim de oyunda kimsenin ütüsü yok galiba sjflskjf (ve Nona'ya acilen en yakın berberi öneriyorum o saçları kesmesi şart)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de olabilir. Gerçi ceketli olanlar bir tek Aoba ve Akira sanki. Diğer karakterlerde pek görmedim, gördüysem de hatırlamıyorum.

      Rin'in sesi o kadar kötü değil yahu ama biraz ince sanırım. Oynarken konuşları hızlı hızlı atladığımdan pek dikkat etmedim, ama aşırı kötü değildi.

      O olay sadece bir rotada var, o rotanın da kime ait olduğunu tahmin etmen çok kolay.
      Bu yüzden oyunun farklı şeyler denediğini düşünmekteyim ben.

      Normal olarak yok sfsjdfkljsf
      Nano'nun uzun saçlı halini daha havalı buluyorum ben aslında, daha hoş fksdfdsf Ama kısa saçlı hali de fena değil.

      Sil
  3. Çok eğlenceli bir yazı olmuş Kit-chan! Okurken çok güldüm ve hak verdiğim o kadar çok yer oldu kifdgs
    Öncelikle Il Re'nin anlamını bilmiyordum oyunun son rotasına gelen biri olarak geç de olsa aydınlanma yaşadım. (Arbitro ve enteresan yakıştırmalarına alkışlar.)
    Motomi için sanırım... muhbir diyebiliriz. Aksi takdirde aklıma başka bi kelime gelmiyorfdgs
    Son olarak routelar hakkında söylediklerine (özellikle Rin ve Shiki) kesinlikle katılıyorum.
    Rin'i sanki farklı bir şey denemek için ortaya koymuşlar da sonradan içlerine sinmeyip finalde değiştirmişler gibi olmuşfdgs
    Shiki'yi hiç söylemeyeceğim zaten. İyi Son'un kime göre ve neye göre iyi olduğu tartışılır. Bana kalırsa iyi son oyun yapımcıları tarafından güçle gözleri kör olmuş Shiki'ye verilen bir ceza gibi. İnsan yazdığı karaktere kin besler mi? Belki. Yine de yapılmasaydı daha iyiydi. Kalbimde hala İkinci Kötü son en iyi son olarak kalacak.
    Bu güzel yazı için teşekkürler :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim!
      Il Re'nin anlamına merak edip bakmıştım sanırım, oyunda o kadar geçmesine rağmen açıklanmaması çok tuhaf aslında fsdfj
      Bu oyundan önce DMMD'yi oynadığımdan Rin gibi bir karakterin route'unun olması bana ilginç gelmişti çünkü aktif olan taraf olmayacağı çok belliydi. Route boyunca da diğer Nitro Chiral oyunlarından daha farklı bir route deneyimi sundu ama o son cidden fsjfksdf Gayet iyi gidiyorduk yani neden?? Nitro Chiral oyunlarda illa ana karakterin mi totosu gitmek zorunda yani?? ;;
      Shiki..
      İyi Son hala içimde bir yara. Gördüğüm en kötü "iyi" son olabilir. Cidden dediğin gibi, güçle gözleri kör olmuş Shiki'ye verilen bir ceza gibi. Gördükten sonra bir süre boyunca anlam veremediğim ve "Nedeeennn????" diye sorup durduğum bir ceza. Ancak İkinci Kötü sonu iyi son olarak kabul edersek bence her şey çözülür. İlk kötü son da iyiydi bana göre ama ikinci kötü son bayağı güzel. :'3
      Ben teşekkür ederim okumaya zaman ayırdığın için. :'3

      Sil