25 Ocak 2016 Pazartesi

Liar Liar & Liar Liar 2 | Erkek Arkadaş Öldürmece

Herkese merhaba~!
Son günlerde hayatımı adeta bir ot gibi yaşıyorum. Ara sıra anime izlemek, bolca manga okumak ve rpg maker/visual novel oynamaktan başka bir şey yaptığım yok.
Gaza gelip "Birkaç gün içinde bitireceğim!" dediğim Bahar Karları da 1 haftadır falan masanın köşesinde öksüz bir biçimde duruyor.
Hayat enerjim bir türlü geri gelmiyor.

Neyse, Liar Liar'dan söz edeyim. Arkadaşımın attığı bir videoda -rpg maker karakterleri vardı buradan izleyebilirsiniz- Liar Liar'ın ana karakteri de vardı.
İlk başta bilmiyordum böyle bir oyunun videoda olduğunu, sonradan neden olduğunu da öğrendim. Çünkü videodaki diğer oyunların aksine Liar Liar visual novel tarzı bir oyun.
Evveeet, şimdi detaylı bir şekilde anlatmaya başlayabilirim~


Başlıktan da anlaşılacağı üzere iki oyun var. Liar2Liar ~pants on fire~, Liar Liar'ın devam oyunu. İlk başta ilk oyundan söz edeceğim. Sonra ikinciye geçeceğim ki kendi kafamı karıştırmayayım.

Liar Liar, tokimekiwaku tarafından 5 günde(?) yapılmış bir visual novel. Bayağı kısa, walkthrough kullanmadan 5-10 dakika içinde true/good endingi alabiliyorsunuz.
Ana karakterimiz Yukari -twintail saç modelini kullanan, kalp kaşlı kızımız-, orta okula giden bir kız. Belirli bir sebepten dolayı erkek arkadaşını öldürmek istiyor bizim de ona yardım etmemiz gerekiyor. İlk oyun bu şekilde.

Liar Liar 2'de (Liar2Liar ~pants on fire~) ise olaylar biraz daha derine iniyor ve ilginçleşiyor. Tam olarak konuyu söylersem spoiler olacak o yüzden detaya girmeyeceğim.
Yukari liseli oluyor ve sınıfına bir transfer öğrenci geliyor ama bir bakıyor ki bu kişi *biip sesi*
Sonrasında olaylar olaylar, ilk oyunun aksine bu oyunda birazcık hayatta kalmamız gerekiyor. Yine ilk oyunun aksine bunun süresi daha uzun ve true route en azından 30 dakika falan sürüyor. -demiş tokimekiwaku, ben walkthrough kullandım ondan yine az sürdü- Bolca da ending var.

Evveet, geldik en sevdiğim/sevmediğim kısıma.
Karakterler.
Şimdi, karakterleri karışık şekilde tanıtacağım. (Yani ilk oyun ve ikinci oyundakiler karışık.) Çünkü böylesi daha spoilersız.
Ehem ehem, başlayalım o zaman!

Ana karakterimiz Yukari Minamida! Ne kadar sevimli değil mi?


Koshi Tanaka, beyzbol kulübünün üyelerinden biri.

Miho, aslında nedensizce bir sinir oluyorum. Tuhaf geliyor.

BING BONG~! Evet, Yukari'nin kız kardeşi bu.
Adı Minami, yani Minami Minamida. Tuhaf isim değil mi?
Hep sıkılmış bir havası var bana göre.

Geldik en gıcık olduğum karaktere, Akira Tobitaka.
Okuldaki herkesi arkadaşı olarak gören popüler bir çocuk.

Favori karakterim olabilecek(?) kişiye geldi sıra, Tohru Kinikuda.
Doğaüstü Şeyleri Araştırma Kulübü üyesiydi yanlış hatırlamıyorsam.
Değişik bir karakter.

~~ ~~

Evvet, karakterler bu kadar.
Aslında iki tane daha karakter bulunmakta ancak "önemli" yerleri yok. Oyun içinde sıkça gördükleriniz bunlar.

Başka da bahsedebileceğim bir şeyler.. Yok?
Oyun biraz ciddiyetsiz bana göre, hani bir eksiklik var. Bu yüzden oynamazsanız bir şey kaybedeceğinizi düşünmüyorum.
Ama vaktiniz bol ve manyak karakterleri seviyorsanız, lütfen oynayın.
Seveceğinizi umuyorum.

Son olarak buradan ilk oyuna, buradan ikinci oyuna ve buradan da -eğer ihtiyacınız olursa- ikinci oyunun walkthrough'una ulaşabilirsiniz.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere güle güle~

(yazı aceleye geldi biraz çünkü midem bayağı ağrıyor,
ölürsem belki diye ölmeden önce yazı yazayım dedim
dilerdim ki bu yazı Gray Garden gibi mütüşlü bir oyunun
yazısı olsun ama olmadı. *ağlayan emoji*)

3 yorum:

  1. kitsune sayende ne çok bilmediğim oyun varmış diyorum. şu an bilgisayarım hem shuu ve senin tavsiye ettiğin oyunlarla dolu. danganronpa'yı iki gün evvel bitirdim. şimdi sims'i kurmuştum, onunla oyalanıyordum merhum karakterleri sims'te hayat vererek. -evet cidden işsizin önde gideniyim- buna bir göz atarım. doğaüstü olayları araştırma kulübü deyince bir an aklıma Tasogare Otome x Amnesia animesi geldi. ah, oradaki üçlü (dörtlü) ne acayip şeyleri araştırıyorlardı öyle.

    gece bekçisi hayaleti;
    momoe: ben burada kalacağım! tüm esrarengiz olaylar yalnız kalınca oluyor.
    teiichi: genelde ilk kurabanda tek kalan kişi olur momoe-san.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sims'te bende aynısını yapıyordum. Ama pek beceremediğimden tuhaf simler ortaya çıkıyordu. ;-;
      İyi oyunlar diliyorum bu arada.

      Animeyi birkaç defa gördüm ancak izleyemedim. Malum listem aşırı kalabalık olduğundan falan. Hyouka adlı animeden sonra bu tip animelere pek yaklaşasım gelmiyordu (o seriyi de bir ben pek sevmiyorum sanırım) ama bir ara bakacağım sanırım. <.<

      Yorumun için teşekkürler~

      Sil
    2. senin simlerine öyle diyor isen benimkileri görmemişsin kitsune-san. gönlümüzde break, eliot, yada spike diye karakterleri benimsemeye çalışıyordum.
      Hyouka'da benim izleyecekler listemde bulunuyor. Öncelik verdiğim serileri bitirir bitirmez ona da başlamayı düşünüyordum. Tabii bu uzun bir zaman alacak gibi. Çünkü yeni animeler çıktıkça öncelik verdiklerime dahi bakamaz oldum.

      Sil