23 Mayıs 2015 Cumartesi

All You Need Is Kill -Manga

Herkese merhaba~
Şu sıralar fazla fazla yazı yazasım geliyor. Sanırım yazın yavaş yavaş gelmesinden dolayı.. Gerçi ben yaz mevsimini de sevmem. (Neyse ki, burası serin sayılır.)
Her neyse, All You Need Is Kill'den bahsedelim. Daha önce uzuuun bir ''Neden tilki böyle bir manga okumuş ?'' konulu bir açıklama yazmıştım ama dediğim gibi. Fazla uzun ve gereksizdi.
Kısa bir açıklama yaparsam bu, ''Manga çok hoş, bu yüzden okudum.'' diyebilirim.

Mini Not: All You Need Is Kill aslında light novel'dan çevrilmiş bir manga.

All You Need Is Kill'e aslında biraz ön yargılı başladım. Çünkü askeri içerikli bir konusu vardı veeee bu tür şeyler pek hoşuma gitmez. Ama okudum.
Okumamın nedeni ilk olarak konunun gittikçe ilginçleşmesi ve güzel sayılabilecek çizimleri? Evet, sanırım bu doğru olur.

Neyse, konudan biraz bahsedelim.
Dünya Mimic adı verilen bir uzaylı türü tarafından ele geçirilmiştir. Mimic'lerin nereden geldikleri bilinmemektedir. Ama şu bir gerçektir ki bu uzaylıların gelme amaçları insanlarının soyunu kurutmaktır. Ana karakterimiz Kiriya Keiji, bu uzaylılarla savaşan Birleşmiş Savunma Kuvveti'ne katılmıştır. Katıldığı ilk çatışmada Mimic'ler tarafından öldürülür.. Ama tekrar çatışmadan önceki güne döner ? Bilinmeyen bir durum yüzünden Keiji, her öldüğünde çatışmadan önceki güne döner. Bakalım ana karakterimiz bu döngüden kurtulabilecek midir ?

~
Şimdi de karakterler! -ve ardından tilkinin saçmalama kısmı-


İlk ana karakterimiz Kiriya Keiji. (Takma adıyla, Killer Cage)
İlk başta sıradan askere gitmiş genç çocuk tipi ile, bana göre sıradanlığı aşmış bir sıradanlığı vardı. Ama manga ilerledikçe ağır bir kişilik değişimi gösterdi ve karizmatik diyebileceğimiz karakterlerden biri haline geldi.
Açıkçası ben Keiji'yi bayağı sevdim.
Ama şöyle bir şey var ki, light novel'ın resimlerini çizen kişinin çizdiği Keiji, bu kadar karizmatik gözükmüyor..
Belki de gözüküyordur ama ben yanlış resme bakıyorumdur.
Bilmiyorum..
Yine de, mangada daha hoş gözüktüğü bir gerçek.
Bu düşünce sadece Keiji için değil tabii ki..
Eheheh...
(Avatar'daki adını unuttuğum karaktere benziyor light novel'daki Keiji çizimi..)

İkinci ana karakterimiz, Rita Vrataski. (Takma adıyla, Full Metal Bitch)
Manganın başından sonuna kadar havalı olan bir karakter. Hatta mangadaki favori karakterim bile olabilir.
Rita'dan biraz bahsedecek olursam, acıklı bir geçmişe sahip bir asker kendisi. (Ayrıca Amerikalı.)
Ayrıca gerçekten güçlü bir karakter.
Rita'yı gördüğümde şu sürekli moe moe takılan anime kızlarının olduğu anime/mangalardan bir süre uzak durmaya karar verdim.
İnsanın biraz gerçekçiliğe ihtiyacı var yahu! (Her eve bir tane Rita lazım.. Pekala, komik değildi bu..)
Keiji'nin kısmında da bahsettiğim gibi Keiji light novel'da bulunan çizimlerde tek garip gözüken karakter değil.
Gerçi Rita'nın çizimi Keiji'ye göre daha iyi.. Yani sanırım..

Veee en en en önemli karakter, Mimic ırkı..
Saygı duyuyoruz kendilerine.



~

Yaşasın saçmalama kısmı~!
Neyse, konuyu fazla dağıtmadan saçmalayayım.
All You Need Is Kill bana göre gayet hoş bir manga. Sakız gibi uzatılmamış, kısa olsa da tadında bırakılmış ve hayatın acımasız olduğunu anlatan bir s-
Spoiler yok.
Ama şunu söylemeliyim ki, sonu etkileyiciydi. 

Unutmadan bir de All You Need Is Kill'in Edge of Tomorrow adında bir filmi var. Şuan izlememiş olsam da fırsat bulduğumda izlemeye çalışacağım. (Her ne kadar babam filmin saçma olduğunu söylediğinde filmden soğusam da..)
Bu açıklamayı yapma gereği duydum çünkü şöyle bir şey ile karşılaştım;

Hayattan soğuma sebebim olabilir bu tür insanlar..
Lütfen yapmayın.. Yalvarıyorum.

~

Yazıyı okuyan okumayan herkese teşekkürler.
Kendinize iyi bakın ve bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşçakalın~

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder