4 Eylül 2016 Pazar

Danganronpa 3; The End of Kibougamine Gakuen - Mirai-hen | 7&8. Bölüm Yorumu/Özeti

Herkese merhaba~!
Biliyorum bu yazılar gecikti, yazmamın bir anlamı yok ve silsem daha iyi. Ancak başladığım işi bitirmem gerek, o yüzden yapmalıyım.

Pekala başlayalım!

(Bu yazı spoiler içerir.)

7

Bölümün adından da anlaşılacağı üzere bu bölüm Komaru, Touko ve Monoka üzerineydi. Kısaca Danganronpa Another Episode'un belirgin(?) karakterleri üzerine.
Şimdi, burada bir şeyi yaptığım için kendime teşekkür ediyorum. Anime çıkmadan önce oyunu oynadığım için, çünkü bölümde izlemeyenler/oynamayanlar için çok fazla şey açıklanmamış. "Bu çocuklar kim?" sorusu başta geliyor. "Monoka kim len? Neden Junko gibi?" türü sorular Monoka ilk çıktığından beri var sanırım.

Neyse, burayı geçelim ben tekrar Kotoko'yu 2 saniyeliğine görebildiğim için mutluyum. Favori çocuğumdu(?) çünkü, gerçi boss savaşında bir miktar delirtmişti o ayrı mesele.

İlk kısımda Monoka adeta bir komutan gibi Monokuma'lara moral konuşması yapıyor. Nedense komikti bu bölüm, Monoka'yı ciddiye alamıyorum. "O şeyi" gördükten sonr-
Ehem ehem, sonra bizim şeytani olan ama olmayan çocukları görüyoruz. Nagisa biriyle konuşuyor, sonra bu kişi Komaru çıkıyor! Ne kadar beklenmedik!!!!

Komaru, Touko ile beraber Monoka'nın saklandığı yere gidip onu durdurmaya gidiyorlar. Orada azıcık arka plan şeysi veriliyor ancak dediğim gibi. Bayağı az.


Aslında çok fazla aksiyon olmadı, beklediğim şeyler oldu. Komaru ve Touko, Monoka'nın saklandığı yere vardıklarında Monoka teslim oldu, sıkıldığını söyledi ve tüm robotları patlattı.

Beklediğim bir şeydi aslında, sonuç olarak Komaeda tarafından yetiştirildiğinden(?) dolayı bir miktar motivasyon eksikliği var. Umut ve umutsuzluk konuları fazla karışık
Robotlar patladıktan sonra Monoka'yı bir kamyonun arkasına kurulmuş bir odada görüyoruz. Oda da resmen neet odası her yer çöp falan. Monoka uzaya gidip orada rahat rahat neet olmaya karar verdiğini söylüyor.
Gerçi bunu söylemeden önce başka şeyler de söylüyor, mesela oyunu kendinin kurmadığını -ki olsaydı çok basit olurdu-, sadece Makoto'yu merak ettiği için Gekkougahara'nın taklidini yaptığını ve en önemlisi de Makoto yüzünden orijinal Junko'nun yaptığı oyundan birinin öleceğini söylüyor. Ancak üşendiği için ölecek kişinin adını bildiği halde söylemiyor. (Hatta "Google'layın" diye dalga geçti bir ara.)


Sonuç olarak fazla aksiyon olmayan güzel bir bölümdü. Ama 8. bölümde acı çekeceğim gibi hissettiriyor bu bölüm. Sonda gördüğüm gölgenin Munakata olduğunu tahmin edersek.. İşler iyi olmayacak..


~~~~~~~~~~~~

8


Bölümle ilgili kısma başlamadan önce, bölümün adı ile ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Bölümün adı bir şiir/çocuk şarkısı, "Horoz Robin'i Kim Öldürdü?". Aslında ban göre çocuk şarkısı olamayacak kadar hüzünlü bir şiir. 
Şiirin başlığındaki gibi Robin isimli bir horoz var ve Serçe tarafından öldürülüyor. Sonra kendisi için cenaze düzenleniyor. Herkes -çoğunlukla kuşlar- bir görev ediniyor bu cenazede. Böyle böyle gidiyor. İlginç olduğu için paylaşmak istedim.

Bölümün içeriğine dönelim. Bu bölüm bayağı sövdüm ben, hani ciddi ciddi daha önce etmediğim küfürler ettim. Ben abuk sabuk yere ağır küfür eden biri değilim, neyse.

Bu bölümde sonunda Byakuya geliyor ve Hagakure'yi kurtarıyor, yeey!
Yaşasın! (Gerçi Byakuya, "Sen hala ölmedin mi?" tavırlarındaydı ama olsun.)

Makoto ve Aoi, Komaru ile konuşuyorlar. Komaru bayağı ilham verici şeyler söylüyor, daha sonra bağlantı kesiliyor ve Gekkogahara tuhaf şeyler yapmaya başlıyor. Patlar falan diye korktuklarından Aoi ve Makoto kaçıyor. 
Ama koridorda Munakata karşılıyor onları. Tam saldırmaya hazırlanırken, Gekkougahara otomatik moda geçip Munakata'ya saldırıyor ve onu engelliyor. Bu sırada bizim ikili oradan sıvışıyorlar ve Kirigiri'yi bulmaya karar veriyorlar.

Kirigiri'lerin tarafına geçiyoruz sonra, odayı falan inceliyorlar. 
Kizakura odadaki tuzakları çıkartıyor, Ruruka sürekli "Hadi gidelim buradan." diyerek odadakilerin dikkatini dağıtmaya çalışıyor. 

(Byakuya'lar da girişi açmak için patlayıcı kullanmaya çalışıyorlar.)

Sonra anladığım kadarıyla bir anda Juzo gelip herkesi duvara savuruyor, Kirigiri'yi öldürmeye hazırlanırken Kizakura tuzakları kullanarak onu engelliyor. Bu sırada Juzo'nun yasak hareketinin yumruklarını kullanmak ve Kizakura'nın da sol elini açmak olduğunu öğreniyoruz. 



Tam Kirigiri kalkıp ortaya yürüdüğünde ise...
Ruruka yeri patlatıyor ve Kirigiri tam aşağı düşecekken Kizakura sol elini açıp onu tutmak zorunda kalıyor. Yasaklı hareketi yapıyor Kirigiri'yi kurtarmak için.
Neden sövdüğümü anladığınızı umuyorum. Pislik Ruruka. (; ・`д・´)

Son gücüyle Kirigiri'yi yukarı attıktan sonra gülümseyerek, "Sözümü tutabildim, Jin." diyerek yaşağı yavaş çekimde düşüyor. Acı dolu karakter ölümlerinden biriydi.
R.I.P. Kizakura Koichi.

Daha ölümü atlatamamışken Ruruka, Juzo'nun da yardımını alarak Ryouta ve Kirigiri'yi öldürmeye kalkıyor ama Juzo'ya verdiği şeker işe yaramıyor olsa gerek. Juzo, "Hepinizi öldüreceğim len!" tipinde bir şeyler söylüyor.

O sırada Kirigiri, Ruruka'nın neden böyle davrandığını anlıyor. Ruruka'nın yasak hareketi, birinin oyun alanını terk etmesi. Izayoi'de gizli geçitten dışarı çıkmaya çalışınca Ruruka onu kasıtlı olarak öldürüyor. (Yasaklı hareketi yemek yemek olan Izayoi'ye yemek yediriyor.)


Sonra Juzo, gizli kapıyı açmaya çalışırken ve Ruruka'da onu engellemeye çalışırken Kirigiri ve Ryouta oradan gidiyorlar.


Kapanış şarkısı sonrasında da Byakuya ve Hagakure'nin içeri girdiğini görüyoruz. Ancak Byakuya'nın adamlarından biri lobideki(?) mankene dokununca bir şey harekete geçiyor ve bina çöküyor/içeri gömülüyor. 

Orada da bitiyor bölüm. Beğendiğim ancak üzüldüğüm bir bölüm oldu. Önceki yazılarda "Kizakura ölmesin lütfen." diye mutlaka söylemiştim. İyi karakterler çabuk ölüyor maalesef..
Umarım bu amaçsız yazı hoşunuza gitmiştir. Bir sonraki yazıda görüşürüz~

Ekstra Video

4 yorum:

  1. Ruruka'ya acayip sinir olmuştum.Kendi sevdiceğini bile öldürdü namıssız.Üstüne üstlük eczacı kıza bile neler yaptı.İnşallah ölür gider.
    Kizakura Koichi için de 1 dakikalık saygı duruşu lütfen.Adamcağıza helal Kirigiri'yi korudu.Bide o fotograf çekme sahnesi ah ah :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar yaptığı şeyden sonra ölmesini istiyorum ancak inadına canlı bırakabilirler de. Güvenmiyorum. :(
      Aynen ya, ben Kizakura'yı gördüğüm anda sevmeye başlamıştım. Çok havalı bir karakterdi. Hala ölmemiş olmasını diliyorum ben ama.. :(((

      Sil
  2. merhaba kitsune, bir şey sormak istiyordum. mirai-hen ve zetsubou-hen birbiriyle bağlantılı mı? yani, bir mirai-hen, bir zetsubou-hen'mi izlemem gerekiyor, yoksa önce birini izleyip sonra da ötekini izleyebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba~!
      Ben bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Bolca gönderme oluyor sonuç olarak. O yüzden bir mirai-hen, bir zetsubou-hen şeklinde izlemeni öneriyorum. Dediğim gibi göndermeler bol oluyor bazı şeyleri anlaman daha kolay olur~

      Sil