6 Eylül 2016 Salı

Danganronpa 3; The End of Kibougamine Gakuen - Mirai-hen | 9. Bölüm Yorumu/Özeti

Herkese merhaba!
Tüm fandomun breakdown yaşadığı bölümün özetine/yorumuna hoşgeldiniz. Sizi güzelce ağırlayacağım. Ancak öncelikle bölüm öncesi yaşadığım bir olaydan bahsetmek istiyorum.
Ben belirli sebeplerden ötürü bölümü saat akşam 9'dan önce izleyemedim. Arkadaşım benden önce izlemişti ve "Evet, Danganronpa'yı bırakıyorum. Hepinize iyi günler. Teşekkürler. F*** you all." şeklinde ilerleyen bir mesaj atınca bir şeylerin ters gittiğini anladım.

Beklediğim şey oldu, ama pek inandırıcı değildi..
Pekala, muhteşem teorilerle dolu yazımıza başlayalım!

(Çok spoiler içerir. Akıl sağlığınız için bölümü izlemeden okumayın.)


Yavaş giriş yapalım.
Bölümün adıyla başlayalım. "Sen benim ölme sebebimsin." benzeri bir çevirisi var bu bölüm adının. Buradan bir karakter ölecek/kendini feda edecek onu anlıyoruz.

Neyse.
3 karakter ölüyor bu bölüm, Gekkougahara'yı da sayarsak 4.
Ne kadar fazla değil mi? Ah, bu arada bu sayı kısmını unutmayın. Oraya geleceğim.

İlk -belki- ölmüş olan kişi Juuzou oluyor. Sevinmem gerekirken sevinemedim, çünkü Munakata kılıcıyla deşiyor. Bayağı kötü bir ihanete uğruyor kısaca. (Munakata'nın bunu yapmasının sebebi büyük ihtimalle yasak hareketi ile ilgili. O sahnede birkaç ipucu vardı çünkü.)

Izayoi'nin nasıl Ruruka tarafından öldürüldüğünü de gördük. Ruruka, Izayoi tarafından ihanete uğramamak için önce Ruruka ona ihanet ediyor. Öpüşürken aradan yiyecek/şeker kaydırıyor Ruruka.. Ne şeytani ama! Ancak Izayoi bunu anlayışla karşılıyor. Beklendik bir ihanetmiş kısaca.

(Tumblr'dakilere göre Munakata'nın ihaneti daha kötü sanırım. Beklenmedik olduğu için.)

İkinci ölüm..
Her ne kadar her bölüm yaptığı şeylerle gıcık etse ve sinir bozucu olsa da Ruruka'ya ait. Evet, Ruruka öldü. Bana göre ilk ve son kesin ölüm. Her ne kadar sevinmem gerekiyorsa da, öldürülme şekli o kadar acımasızdı ki.. Katil gittikçe daha çok vahşileşiyor.


Üçüncüsü ise..
Ben hala inanmıyorum ancak Kirigiri.
EVET. Kirigiri.
Yasak hareketinden dolayı öldü. Peki yasak hareketi ne? "4. zaman sınırını Makoto hayattayken geçirmek." Kısaca Monoka boşuna, "Makoto yüzünden Junko'nun oyunundan kurtulanlardan biri ölecek." dememiş. 
Ancak ben inanmıyorum çünkü Kodaka, Kirigiri gibi bir karakteri "gerçekten" bu şekilde harcarsa pek iyi olmaz. Sonra 3 bölümden birinde ölümünün sahte olduğunu görmeyi umuyorum. (#SaveKirigiri, Kizakura'nın ölümü boşa gitmesin.)

Bununla ilgili teorilerde var, bayağı uzunlar ancak genel düşünceyi aktarmaya çalışacağım. 

Birkaç kişi bunun 3. zaman sınırı olduğunu düşünüyor. Yukizome'yi saymazsak, evet bu doğru. Ancak Yukizome'yi de sayarsak bu tam 4. zaman sınırı. Kısaca bu biraz patlıyor.

İkinci olarak Kirigiri'nin öldüğü sahnede sağ alt kısımda ilaç kutusu gibi bir şey var. Kimura'nın her şeyi iyileştirme etkisi olan ilaçlarından olduğu düşünülüyor. Bunu arkadaşıma söylediğimde bana, "Sesi görüntüsüne uymayan kişiye de Kimura ondan vermişti ama işe yaramamıştı." falan dedi. Bende bu konu hakkında Kirigiri belki önceden içmiş olabilir diye düşündüğümü söyledim. 
Bir sonuca varamadık ama mantıklı bir tahmin yürüttüğümü düşünüyorum.

Kısaca Kirigiri'nin bence bir planı var/vardı. Hiçbir şey yapmadan Makoto için kendini feda etmesini pek düşünmüyorum. Yani umarım bir şeyler yapmıştır???


Pekala, kalan kişi olayına gelmek istiyorum. 
Bir teoriye göre oyuna dahil olan bir kişi daha var. Hagakure'nin de bilmeden oyun dahil olduğunu veya bilmediğimiz/görmediğimiz biri daha olduğu düşünülüyor. (Bilmediğimiz/görmediğimiz kişinin yasak hareketinin fark edilmesi olabileceğini söylemiş aynı kişi.)
Ben hem bunu düşünüyorum, hemde bu bölümde Ruruka hariç kimsenin ölmediğini düşünmek istiyorum. Sayılarla ilgili bir şey söyleyemeyeceğim çünkü mindfuck yaşıyorum.

Ölmüş olan birkaç kişinin yasak hareketi gözüktü. Mesela Yukizome'nin yasak hareketi Munakata'nın ölmesiymiş. Gozu'nun yasak hareketi de 3 saniye yerde kalmak gibi bir şeydi.

Bir de aslında normal binada olmadıklarını anladık bu bölümde, dikkatli izleyenler 1. ve 2. bölümde Kirigiri duvara baktığında ve şaşırdığında bir şeylerden şüphelenmiştir. Gerçi benim gibiyseniz olayların heyecanına kapılıp o kısmı unutmuş olmanız mümkün.

Son olarak, hala Ryouta'dan şüpheleniyorum ve Kiri'nin bir ara yorum kısmına yazdığı "Mirai-hen'in tamamen Ryouta'nın animesi olma." teorisine yavaş yavaş inanmaya başlıyorum.

Umarım final hayalkırıklığına uğratmaz ve güzel/ilginç bir final olur.
Benden bu kadar teori düşünmekten yoruldum, gerçekten mantıklı bir şey bulursam buraya eklerim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere~! 


4 yorum:

  1. Ohh Ruruka öldü rahatladım içimin yağları eridi :D Ölü haline baktığımda bi gülme geldi bana.Belki de sevmediğimden galiba karekteri.Ama bi o kadarda yıkıldım.Hiç beklemiyordum Krigiri'nin ölümünü.En sevdiğim karekterlerden biri getti.Naegi'nin bi ara çıldırmasını bekledim ama ciddiyetini korudu.Bakalım 3 bölümcük kaldı nasıl toparlayacaklar neler olacak animede.Ama şuraya yazıyorum hemen 3 bölümde olayları bitireceklerini sanmam.Daha Hinata ile kapışacaklar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruruka konusunda fandom ikiye bölünmüştü zaten, bir kısım öldüğüne sevinirken bir kısım üzülüyordu. Normal yani sevinmen, ben biraz ortada kaldığım için dfgkjdg :D
      Naegi'nin çıldırmasını bende bekledim de, Hinata ile farkları da bu sanırım. Hinata belli sebepten dolayı daha çabuk umutsuzluğa düşüyor. :D
      Aslında 3 bölümde bitebilir de biraz hızlı bitebilir, bakalım göreceğiz 2-3 hafta sonra neler olacağını. :D

      Sil
  2. Munakata'nın Juuzou'yu öldürdüğü ilk an aklımdan geçen senin yazındı ve "Tanrım Kitsune toplu katliam yapacak demişti! Harry Potter'daki görücüler gibi, cidden mi, gerçekten mi? Tamam Juuzou'yu bir türlü sevememiştim ama nasıl ölür?" diye söylendiğimi anımsarım. Bölümde beni duygulandıran şüphesiz Izayoi ile Ruruka'nın sahnesi olmuştu (taa ki Kirigiri'ye kadar ki, şu an bile geri tüm umutlarımı geri geleceğine dair yatırıyorum. o denli kolay ölemez, ölmüş olmaz diyerek. yine de üstü kapalı diyeyim, seneler evvel takip ettiğim bir mangada sevdiğim bir karakterin ölümü üzerine aynı tepkiyi verip hayli şaşırdığımı ve bir sonraki bölüme geçtiğimde kocaman siyah bir ekranda beyaz harflerle sadece karakterin adı yazılıp "**** öldü" yazmasıyla hayallerimi yıkmakta kararlı mısın mangaka söylemine girmem bir olmuştu. sanırsın mangaka beslediği tüm umutları bir kenara fırlatıp umutsuzluğu o siyah ekranda yaymaya çalışmış) ilk bölümlerde ki Kirigiri'nin duvarı incelediği anı bölüm sonrası yeniden seyretmiştim. oyunun başında bir şüpheli olduğu söyleniyordu ve bence bunu derken gekkougahara'yı kastettiklerini düşünmüyordum (en azından robot olduğu ortaya çıktığında bende bu düşünce oluştu) zira gekkougahara bir 'kişi' olmaktan çıkmıştı gözümde. yazınla birlikte Ryouta hakkındaki düşüncelerim değişmeye başladı. umarım dediğin gibi güzel bir final olur ve dahası geçtğimiz bölüm Kirigiri'nin sonu olarak anılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir şey söylediğimi unutmuşum da cidden demişim 5. bölümün yazısında dfdshfdf Kendime inanamadım.

      Her ne kadar Ruruka'dan pek hoşlanmasam da duygulandırıcı bir sahneydi, özellikle Izayoi'nin anlayışla karşılaması falan.

      Kirigiri için bende aynısını düşünüyorum, her yere yazdım ve sürekli söylüyorum ama gerçekten o kadar -eğer gerçekten öldüyse- ölmesi anlamsız. Karakterin kişiliğine aykırı bir kere. (Bu arada bayağı kötü bir deneyim olmuş, sevdiğim tüm karakterler bir şekilde öldüğünden anlayabiliyorum. Neden bu kadar acımasız ve umutsuzluk dolu bu mangakalar? ;^;)

      Gekkougahara'yı ben hiç düşünmedim, robot olduğu çıktığında ve kontrol eden kişinin Mini-Junko olan Monoka olduğunu öğrendiğimde bile, "Monoka mastermind ise bu çok kolay olur." dedim ve cidden de olmadığı çıktı.

      Animenin başından beri Ryouta hakkında sürekli bir şeyler söylüyorum. Başından beri bir şüpheli, umarım en azından kendisi hakkında şaşırtıcı bir şey olur da kendimi boşa yormamış olurum.

      Ve umarım umarım umarım Kirigiri'nin sonu olmaz bu. Yani lütfen olmasın. ;^;
      Yorumun için çok çok teşekkür ederim~ *^*

      Sil