4 Eylül 2016 Pazar

Danganronpa 3; The End of Kibougamine Gakuen - Zetsubou-hen | 7&8. Bölüm Yorumu/Özeti

Herkese merhaba.
Gecikmiş bölümlerin yazıları kuşağına bir defa daha hoş geldiniz. Umarım güzel vakit geçirebilirsiniz, umarım..
Çünkü -en azından 7. bölüm- hakkında çok fazla şey söyleyebileceğimi sanmıyorum. Pekala, başlama zamanı.

(Bu yazı spoiler içerir.)

7

Bu bölümde en çok hatırladığım şey kaos oldu.
Birkaç sahne hariç genel olarak Junko'nun ortalığı daha da karıştırmasını izledik. Hatta herkesin birbirini öldürdüğü bir sahne de vardı. Mukuro, Tsubasa wo Kudasai'yi söylüyordu. 
Kısaca fucked-up bir kısımdı. 

Onun dışında Junko, Ryouta'yı kendi amaçları için kullanmaya başladı. Ryouta'nın hiçbir şeyden haberi yok tabii ki. Sed laifu.

Sonra sınıf ortamına geri dönüyoruz. Tanaka okula ayı getirmiş bir şeyler yaptırıyor ona, Hiyoko da şeytani bir loli olduğu için Komaeda'nın masasına beyaz bir çiçek koyuyor. (Ölmüş olan öğrencilerinin masasına çiçek koyulduğunu biliyorum ancak araştırdığıma göre kasımpatı olması gerek ve o çiçek sanırım beyaz kamelya, bu da beklemek anlamına geliyor.)

Kozumi, Hiyoko'ya kızıyor "Daha ölmedi sadece uzaklaşma aldı." diye. Sonra sınıftaki birkaç kişi endişeleniyor "Acaba nerede?" diye. 
Bir sonraki sahnede bir adaya düşmüş uçak görüyoruz ve Komaeda animenin kapanış şarkısını söyleyerek şelalenin altında banyo yapıyor.  Birazcık etkilenmiş olabilirim. :""


Bu sahneden sonra da, genel olarak Junko'nun okuldaki tüm konsey üyelerini bir sınıfa toplayıp birbirlerini öldürmelerini sağlamasını ve bunları Kamukura Izuru'ya göstermesini izliyoruz. Tüm şey bittikten sonra da internette okul hakkında dedikodu çıkarıp tüm Reserve Course öğrencilerinin isyan etmesini sağlıyor.
Good Job, Junko.

(Aralarda bir yerde Tsumiki, Mitarai'nin dairesine gidiyor ve o sırada Mukuro tarafından yakalanıyor. Sonuç olarak o da Junko tarafından esir alınıyor.)


Bu bölümde ilgimi çeken bir şey daha var, son kısım -Junko'nun internette dedikodu yaydığı kısım- 
oyunlardaki trial sonrası her şeyin nasıl olduğunu anlatan kısım gibi olmuş. Minik bir şey olsa da hoşuma gitti.


~~~~~~~~~~

8

Bu bölüm...
Favori bölümlerimden olabilir, çünkü bayağı heyecanlıydı. İlk olarak Tsumiki'nin Junko'yu ne kadar sağlıksız bir şekilde sevdiğini/saplantılı olduğunu gördüm, ancak Ryouta'nın söylediği gibi "normal" değildi. Junko elbette herkese yaptığı gibi ona da bir şeyler yapmıştı.

Sonra Ryouta bilgisayarda bakınırken bir video görüyor ve bilin bakalım ne?
Önceki bölümdeki konsey üyelerinin birbirlerini öldürdüklerinin görüntülerini içeren bir video. İzleyince ne ile karşı karşıya olduğunun farkına varıyor ve kaçmaya çalışıyor. Ama bu sefer de Tsumiki tarafından sıkıştırılıyor.
Tam bir kinky ecchi karakterlerine dönmüş olan Tsumiki bayağı üstüne üstüne gidiyor çocuğun, o sırada bayağı bir tuhaf oldum. "Tsumiki dur, Tsumiki yapma." diye diye bir hal oldum dfkdsfjdsf

Bu arada bu anime kesinlikle Danganronpa Zero novelına göndermeler yapıyor. Ne var ki novelı oku(ya)mamış olan zavallı ben bunların çoğunu anlamıyor. Neyse ki, Matsuda Yasuke'yi görünce tanıdım "Aa bu novelda vardı sanırım." ve cidden oydu. (Spoiler istemiyorsanız ismindeki linke tıklamayın.)
Evet, animede gözüktü. Çok kısa bir süre olsa da..


Tsumiki, Ryouta'yı bayağı sıkıştırmaya başladığı sırada Junko gelip Tsumiki'ye tekme atıyor. "Uzaktayım diye kızgınlığa girmiş bir domuz gibi davranma." diyor;


(Benim gibi favori karakteri Tsumiki olanlar için zor anlardı..)
Sonrasında yere düşüp genel olarak olduğu yerde kalıyor. Ryouta bir daha kaçmaya çalışıyor ancak Junko tarafından "Eğer kaçarsan bir daha ki oyunu onlar üzerinde yaparım." diye tehdit edilince mecburen kalmak zorunda kalıyor.

Sonra Komaeda geri dönüyor!
Yeeey!

Sınıftakiler Tsumiki'nin kayıp olduğunu Komaeda'ya söylediğinde Komaeda onu batı bölgesinde(?) gördüğünü söylüyor. Gruplara ayrılıp Tsumiki'yi aramaya başlamadan önce Komaeda, Pekoyama'ya onunla konuşması gerektiğini söylüyor.
Herkes gruplara ayrılıp Tsumiki'yi aramaya çıkıyor. Yukizome sınıfa geldiğinde sınıfı boş bulunca o da sınıftakileri aramaya çıkıyor. Kısaca herkes birbirini arıyor.

Gruplar, Sonia-Kazuchi-Tanaka, Koizumi-Hiyoko-Fuyuhiyo-Teruteru, Ryouta-Akane-Nekomaru ve Nanami-Komaeda şeklinde.
Tuhaf kombinasyonlar..
Ama ben azıcık Komaeda/Nanami shiplediğim için mutluydum. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Komaeda tabii ki de "şans eseri" gerçek Kamukura Izuru'nun heykelinin orada dolaşırken gizli geçidi buluyor. 


Gizli geçitten girip aşağı inmeye başlıyorlar. Nanami, "Neden okulda böyle bir yer var?" diye sorunca Komeda "Kim bilir. Ama belki de kimsenin öğrenmesini istemedikleri bir şey üzerinde çalışıyorlardır. İnsan deneyleri gibi." diye cevap veriyor. Oradaki bakışlar... Komaeda tam pislik gibi bakıyordu.

Sonra bir kapıdan içeri giriyorlar. Ryouta'nın çalışma odası!
Nanami'nin ilk söylediği şey. "Mitarai-kun? Kilo mu verdin sen?" (GJ Nanami)


Ryouta'nın kafası biraz gidik olduğundan ve aşırı korktuğundan "Ben hiçbir şey yapmadım. Sadece anime yapıyordum." gibi şeyler söylemeye başlıyor. Sonra içeri Junko giriyor ve tada~!
Olayların mükemmelleştiği kısım!



Dışarıda -Komaeda'nın isteği üzerine- Pekoyama, Mukuro ile savaşıp onu oyalıyor. İçeride.. İçeride de Komaeda ve Junko tehlikeli bir konuşma içerisinde. Saplantılı iki kişi.. Bayağı müthiş olduğunu düşünüyorum??

Junko "Bu umutsuzluğu durdurabileceğini mi sanıyorsun?" Dediğinde Komaeda'nın ceketinin içinden silah çıkartıp doğrultması beni çok şaşırttı. Gerçi Komaeda'nın nasıl bir tipte karakter olduğunu biliyorum ben.. Umut konusunda saplantılı ve kendi dediği gibi umut için her şeyi yapabilecek bir karakter.
Ama, bir kişinin varlığını unuttular.
Kamukura Izuru! (Nedenböylehavayagirdimben.)

Bir anda Komaeda'nın Junko'ya silahla vurmasını engelleyip, sonrasında silahı alıp Komaeda'yı vurması ve "İyi şans ise, o bende de var." demesi.. Azıcık sinir oldum. (; ・`д・´)

Neyse ki, Komaeda öğrenci el kitabı sayes- şansı sayesinde vurulmuyor. Ama Izuru'dan etkilenmiş olacak ki yüzü falan kızarıyor ve kendinden geçip bayılıyor.


Komaeda'nın neden zetsuboi olduğunu bu kısımda anladığıma inanıyorum..
O sırada oradan kaçmış olan Ryouta, Yukizome ile karşılaşıyor ve ondan yardım istiyor. Yukizome, Ryouta'yı sakinleştirdikten sonra Nanami ve tahminen Komaeda'yı kurtarmaya gidiyor. 
Gizli geçitten girmeden önce, "Üzgünüm, Kyosuke. Bir daha görüşemeyebiliriz." diyor ve geçitten giriyor. Daha sonrasında kapanış şarkısı giriyor.

Kapanış şarkısından sonraki kısımda da Nanami ve Izuru bakışıyorlar, Nanami "Hinata-kun.. Değil mi?" diyor ve bitiyor..

Bayağı güzel bir bölümdü. Son kısımları büyük bir heyecan ile izledim. Ancak izlememin ardından 2-3 gün geçtiğinden o anki heyecanımı yansıtamamış olabilirim.
Umarım eğlenmişsinizdir. Bir sonraki yazıda görüşürüz~!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder