22 Ağustos 2016 Pazartesi

Danganronpa 3; The End of Kibougamine Gakuen - Zetsubou-hen | 6. Bölüm Yorumu/Özeti

Herkese merhaba.
Bunu Mirai-hen'in 7. bölümünün geleceği gün yazma fırsatımın olması cidden komik ama geçen hafta 3 günde farklı farklı olaylar oldu. En kötüsü Cuma günüydü herhalde bayağı olaylı geçti benim açımdan.
Neyse efendim, bugün iyiyim o yüzden çabucak yazıya geçelim!


Bu bölüm çoğunlukla Junko ve Kamukura Izuru üzerineydi. Özellikle Kamukura Izuru. (Bana göre.) Benim için hoştu çünkü Izuru ilgimi çeken gizemli bir karakter. Konuştuğunu görmek/duymak bile heyecanlandırıyor.

Fark edenler oldu mu bilmiyorum ancak bu bölümde açılış şarkısındaki renkler değişti. Tersine döndü gibi? Kesinlikle renklerde değişme var ancak tersine mi döndü emin değil gibiyim.



Soldakiler 6. Bölümdeki açılış şarkısına ait, sağdakiler 1. bölümden.

Bir dikkatimi çeken şey daha vardı açılış şarkısında, Izuru ve Hinata'nın olduğu sahnede Hinata soluk gözüküyordu. Gidip geliyordu falan..

Açılış şarkısını geçelim.
(Bölümün başında Kamukura'nın uyanmasını görüyoruz.)

İlk kısımlar yine neşeli, sınıfı falan taşıyorlar. Tanaka'nın tavşanı, Hiyoko'ya kaka fırlatıyor falan. Kimse Komaeda'yı özlememiş. (#SedBoiKomaeda #Zetsuboi)

Sonra Junko'nun kısımları geliyor tabii ki, birinin(?) gözünü çıkartıyor.. Sansürlü olduğu için çok "Agh, resmen hissettim." derecesinde değildi ama rahatsız ediciydi.

Junko ve Mukuro, Kamukura Izuru'nun tutulduğu yere giriyorlar. Junko, Kamukura'ya abartısız fangirllüyor. "Kamukura-senpai!" deyip durdu. Ne kadar hayranı olduğundan bahsetti falan, 
Klasik Junko.

Kamukura anlamsız bakışlarla bakıyordu o sırada, bir ara Junko bir şey saplamaya çalıştı Kamukura'ya ancak oturduğu yerden ayağıyla eziverdi dfjsfkljsf
Şuan komik oluyor ama izlerken bayağı etkileyici gelmişti. Bu arada kardeşinin durumunu görünce Kamukura'ya saldır ancak Kamukura resmen elinin tersiyle bir vurdu duvara yapıştı Mukuro.

#SaveMukuroFromWall
Bundan sonrasında Izuru, Junko'nun hareketlerinin anlamsız olduğunu ve kazanamayacağı halde neden bunu yaptığı hakkında sorgulama yaptı. Junko umudun bir sonunun olduğunu ancak umutsuzluğun bir sonu olmadığını ve umutsuzluğun kendisini ne kadar heyecanlandırdığından bahsetti.
Bazı yerlerde mantıklı konuştu, hak veriyorum kendisine ama son sahnede delirmiş bir şekilde "Sadece umutsuzluk seni kurtarabilir! Seni sadece ben kurtarabilirim." deyince, Junko'nun aynı Junko olduğuna karar verip hak vermeyi kestim. (Kamukura, Junko'nun dediği şeyden sonra üzerine bastı yine. Junko iptal. Zaten alarmlar falan da çalıyordu.)

Benim ilginç bulduğum şey Kamukura'nın, Junko ve Mukuro'yu şikayet etmemesi/kimseye geldiklerini söylememesi oldu. Üstüne Mukuro'ya, "Uyanınca ona beklediğimi söyle." tipi bir şey söylemesi... Ne kadar canının sıkıldığı belli oluyor. 
Siyah Noodle! (Böyle dediğime bakmayın içim gidiyor Izuru'nun saçlarına, çok güzeller.)


Mukuro, Junko'ya bunu söylediği anda Junko revir(?)'den kalkıp "Senpai'mi görmeliyim, beni bekliyor." modunda çıkıyor.
Bu sırada Pure Chairudo'muz Ryouta, kontrol amaçlı hastaneye/revire gitmektedir. Kader kötüdür ve Ryouta, Junko ile karşılaşır.


Junko tarafından işgal edilmiş Ryouta artık pure değild-
Tamam şakayı kesmeliyim, Burada ilginç olan Junko'nun yukarıdaki konuşmadan sonra Ryouta'ya sarılması ve bunun kaçınılmaz bir karşılaşma olmasını söylemesi.
Arkadaşım bölümü izledikten sonra bana ilk sorduğu şeylerden biri, "Junko neden böyle bir şey yaptı?"oldu, çünkü birlikte teori konuşup insanları nasıl umutsuzluğa boğacağımızı koşuyor- 

Öhöm öhöm, benim cevabım ise büyük ihtimalle çoğu insanın aklına gelmiş olan "manipüle aracı olarak kullanma" oldu. Çünkü umutsuzluğu anime ile yaymaktan daha güzel ne olabilir ki!
Ancak bir şeyler ters gitmiş olacak ki, anladığım kadarıyla Ryouta yerine taklitçi manipüle edilmiş. Hmm, acaba nasıl oldu?

Neyse, uzatmayayım dedim yine uzattım. Bölüm hakkında düşüncelerim(?) bunlar..
Bir sonraki yazıda görüşürüz, kendinize iyi bakın~!

(Yarım saatten az vakit sonra Mirai-hen'in 7. bölümü çıkıyor vav.)
(Çevirmen tembel olduğu için 10 saat ertelendi. Gece 4'de gelecek tahminen.)
(Japonya'daki hava şartlarından dolayı yine ertelenmiş.)

4 yorum:

  1. Gifteki Hinata'nın silikleşmeye başlamasının sebebi Izuru dediğimiz bir başka kişiliğin uyanmış olması diye düşünüyorum.Ama diğer animesin de kendisi kısa saçlı onun neden olduğunu şimdilik çıkaramadım doğrusu :D İlk bu bölümü izlediğimde Hinata ve Izuru farklı kişiler sanıyordum sonradan kafama dank etti ki aynı kişiler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı şekilde düşünüyorum, Hinata biraz silik bir karakter. Makoto kadar dolu dolu değil gibi hissettiriyor bana, biraz boş. Ama karakterinin sıradan/boş olması bile bir anlam hissettiriyor.

      Mirai-hen'nin 6. bölümünün sonunda olan olayı diyorsun sanırım, büyük ihtimalle Genocide Sho/Jack'in durumu ile aynı. Izuru ikinci kişilik olarak bir anda çıkabiliyor. :D

      Ben daha ikinci oyunu oynayamadan yemiştim Hinata ve Izuru'nun aynı kişi olduğu spoilerını, gerçi oyunun son bölümüne geldiğinde ancak anlayabildim. Anime/Manga/Oyun Wiki'leri çok tehlikeli. :D

      Sil
  2. Bu bölümü gerçekten çok sevdim.
    Nanami'nin ilk defa gülümsemesi veya Hinata'nın Izuru'nun solmaya başlamış gölgesi olarak gösterilmesi gibi beğendiğim şeylerin yanı sıra, OP'in başında çıkan "Hello Hope's Peak High School?" yazısındaki soru işareti de artık yok. Bunu Junko'nun planlarının artık hazırlanma aşamasından çıkıp direk uygulanmaya başlanması şeklinde yorumlayanlar gördüm.
    Bölümün kendisinde ise Dangan Ronpa'da sürekli atıp tutulan "umutsuzluk" kelimesinin anlamının tazelendiğini gördüğümde çok mutlu oldum. DR/Zero'da bahsedilen Junko'nun analiz etme yeteneğinin tekrar konuya dahil olması ve Junko'nun bu yüzden gri bölgeye ve belirsizliğe olan düşkünlüğü çok kısa bir sürede bütün karakterine ve davranışlarına bir mantık getirdi.
    Ve bu gidişle cidden daha önce söylediğim Ryouta teorisine yatkınlığım artıyor, bunun gibi şeyler farketmişler mesela: http://65.media.tumblr.com/2c00bc86c8df4a29b48f2bbc07bbb3ed/tumblr_inline_obyz0fcmbC1s5f9kb_540.jpg
    Ama muhtemelen Kodaka bizimle yine fena dalga geçiyor. (Bu arada 7. bölümün ingilizce altyazıları firarda, şu an diğerleriyle beraber umutsuzluğun dibine düşmüş durumdayım)

    YanıtlaSil
  3. Ona hiç dikkat etmemiştim bak, Tumblr'daki olayları da tuhaf meme'ler görmekten bıktığımdan takip etmiyordum. Bu arada mantıklı bir yorumlama olduğunu düşünüyorum.

    Bu bölüm bana Junko'nun boş nedenlerle umutsuzluğu sevmediğini fark ettirdi. Öylesine kötü tarafı -ne kadar kötü taraf denilebilirse- seçen karakterlerden değil. DR/Zero'yu hala okuyamadığım için bu kısım hakkında fazla bir şey söyleyemeyeceğim, ancak okumak için ilk adımları attım. (En azından pdf şeklinde telefonuma indirdim.)

    Ve evet, Facebook'ta bu ve bunun gibi birkaç şey görmüştüm. Cidden böyle bir şey olursa çok üzücü olabilir.
    Kodaka'nın bizimle fena dalga geçmesi daha iyi, gerçekleşmesini istemiyorum bunun. :'''

    (Horrible Fansub'daki çevirmen hava şartlarından dolayı -sanırım sürekli elektrik falan kesiliyor- çeviremiyormuş o yüzden yine ertelendi. İngilizce altyazılı izleyemeyeceğiz bu gidişle. *bende umutsuzluğa düşmüş olabilirim sanırım*)

    YanıtlaSil