4 Ağustos 2016 Perşembe

Danganronpa 3; The End of Kibougamine Gakuen - Zetsubou-hen | 4. Bölüm Yorumu/Özeti

Herkese merhaba.
Eveet, haftanın o gününe geldik. Zetsubou-hen günü, yeey!
Benim Mirai-hen'e oranla daha çok eğlendiğim seri. (Çünkü why not.)

Neyse, bu anlamsız sıcak ortamda bunu yazacağım. Uykum var, yazının sonlarına doğru saçmalarsam özür dilerim.

(Spoiler ve Hope-senpai içerir.)

Aklıma Disappearance of Hatsune Miku geldi..
Evet, bölümün adından da anlaşılacağı gibi bölüm genel olarak Komaeda üzerineydi. Komaeda sevmeyenler için çok acı verici bir 20 dakikaydı.
Peki, Hope-senpai (Komaeda) kimdir?

Oyunun en trash karakteri olmak ile beraber muhteşem şansı sağ olsun kafasına koyduğu her şeyi yapan bir karakter. Ama dengesiz ve pislik olduğundan çok da sevdiğim bir karakterdir.
(Büyük ihtimalle Ultimate Despair olduktan sonra neredeyse hiç değişmeyen tek karakter bile olabilir.)

Neyse, bu bölümde Mirai-hen'den tanıdığımız Kimura, Izayoi ve Ruruka'da vardı. Yaş sıralaması iyice oturmaya başladı. (Kimura, Izayoi ve Ruruka, Komaeda ve diğer ikinci oyun karakterlerinden daha büyük. Senpaileri..)
Mirai-hen'de de geçen bir konunun nedenini öğrendik. Kimura, Izayoi ve Ruruka belli bir nedenden dolayı akademiden atılmıştı. Kimura ve Ruruka arasında bir gerginlik vardı. Falan filan, bunların en büyük nedeni aslında Komaeda'nın bir hatası yüzünden oluyor. Aslında bir değil iki, şansını da sayarsak üç.


Burada spoilera direkt giriyorum.
Komaeda yetenek sınavı benzeri bir şeyi sabote etmek için bir plan yapıyor plan az çok istediği gibi gidiyor. Ama Ruruka ve Komaeda'nın istediği ilaçlar karışıyor. (Laksatif ve adını bilmediğim bir şey.) Ruruka, laksatifi alıp jüriye vereceği tatlıların içine koyuyor. 
Juri pert oluyor tabii ki, ilacı yapan Kimura olduğu için Ruruka ona bağırmaya başlıyor ve bunu bilerek yaptığını söylüyor. Ama Kimura'da hata yoktu, tüm hata yanlış ilacı alan Komaeda'daydı. 

Bunun üstüne Kimura ve Komaeda'nın çantaları karışıyor, Komaeda'nın çantasında da bomba var. (Ayrıca spor salonunun her yerinde de var.) 
Bu da yetmiyor diğer ilacı bir köpek içiyor ve köpek acayip derecede büyüyüp spor salonunun duvarını deliyor. Bomba aktive oluyor.
Her şey darmadağın oluyor ve tüm suç Kimura, Izayoi ve Ruruka'ya kaldığı için okuldan atılıyorlar.

Komaeda'da uzaklaştırma alıyor gerçi..
Sanırım bölümün adında bu yüzden "Komaeda Nagito'nun Kayboluşu/Yokoluşu"da geçiyor..


Bölümün sonuna doğru Yukizome ve Komaeda konuşuyorlar. Komaeda'nın konuşması aşağı yukarı ikinci oyunun 2. bölümünün başında yaptığı konuşma ile hemen hemen aynı. (Buradan izleyebilirsiniz hatırlamak için.)
Normal olarak da Yukizome'den tokatı yiyor. Hak etti biraz.. (Kendine çöp dediği için yiyor büyük ihtimal, Yukizome sonra ona çöp olmadığını ve değerli bir öğrencisi olduğunu söylüyor.)

Neyse, sonra üçlü senapilerin ve Komaeda'nın durumlarına karar veriliyor. (Senapiler dışarı, Komaeda uzaklaştırma.) Yukizome'de Reserve Course'a geçiyor ama ending sonu bir ağlayışı var.. Üzüldüm ya.. Sempati duymaya başladım Yukizome'ye..


Bölüm hakkında genel olarak yorum yaparsam, beğendim tabii ki. Yani favori karakterlerimden birinin sesini bol bol duydum. Aşırı mutluyum.
Ama Hinata'nın olayını da merak etmedim değil.. Umarım gelecek hafta kendisinden bir haber alabiliriz.
(Bu arada bahsettiğim köpek Tanaka'nın köpeğiymiş, bölümün başındaki aranıyor ilanını unutmuşum dfkljsdf 1 bölümde buldular köpeği yaşasın!)

Pekala, diyeceklerim şimdilik bu kadar.
Gelecek hafta Mirai-hen yazısında görüşürüz~!


4 yorum:

  1. biliyor musun. şu an bölümü izlemedim, hatta sabah, sabah gogoanime'nin sayfasına bakındığımda, sadece izlediklerim arasından yalnız Saiki'nin eklendiğini görünce biraz üzülmüştüm. geçen bölüm Komaeda'yı fazla görememiştik, uzaktan uzağa birkaç sahne konuk oyuncu misali çıkmıştı. bu sebeple sevindim ama anladığım kadarıyla Hinata'nın olayını ilerleyen bölümlerde göreceğiz. beni en çok meraklandıran Hinata'nın deneylere olan kabulü olmuştu, bundan bölümü asıl hadiselerin başlangıcı olarak görmüştüm. ben gidip bölümü bir seyredeyim. ne denli yazını okuyup merakımın açlığını bir tutam gidersem de, aklım yeni bölümde. yalnız o kadar güzel anlatıyorsun ki; -evvelki yazılarını da şimdi okudum- (ilk iki bölüm hariç. onlara da bakacağım) spoilera can kurban bakış açısıyla bakan ben için hayli sevindirici ve bir o denli de heyecan verici oldu bu yazıların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bölümü izledikten sonra okusaydın ya. ;^;
      Bu arada akşam üstü 6 gibi geliyor, gogoanime'yi bilemeyeceğim ama Horrible Fansub'da saati de yazdığı için.

      Fazla "ana karakter" tipi veya hikayeye önemi olan karakterler olunca ana karakter olarak da geçse Komaeda unutuluyor. Ama birkaç sahne de beni mutlu etmişti önceki bölümde, zaten Hinata'yı da fazlasıyla sevdiğimden Komaeda'yı fazla aramadım.

      Hinata'nın olayını dediğin/dediğim gibi ilerleyen bölümlerde, aslında sonucu biliyorum ancak sonuca varmadan önce ne oldu bu kısımı çok merak ediyorum.

      Bu arada çok çok teşekkür ediyorum River-san.
      Böyle övgüler aldığımda, gerçekten çok mutlu oluyorum. Vakit ayırmama çok çok daha değdiğini düşünüyorum.
      Geçte olsa iyi izlemeler~!

      Sil
  2. Harikasın. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil