11 Temmuz 2016 Pazartesi

Danganronpa 3; The End of Kibougamine Gakuen - Mirai-hen | 1. Bölüm Yorumu/Özeti

Herkese merhaba~!
Öncelikle Kiri'ye teşekkür ediyorum. Bu fikri kendisi verdi, -yoksa imkanı yok aklıma gelmezdi- bundan sonra -sürdürebilirsem- bu yazılardan haftada iki tane göreceksiniz. Yeey!

Pekala, büyük ihtimalle ben ve benim gibi insanlar bu animeyi (ve Zetsubou-hen arcını) merakla bekliyordu. Hatta yaz sezonu animelerinden en heyecanla beklediğim animeydi.

İlk başta tarihi 4 Temmuz ile karıştırdığımdan taa Bursa'ya bilgisayarımı falan götürmüştüm. Sonra bir baktım 11-14 Temmuz. Biraz üzüldüm ama zaman çabucak geçti ve ben 1 saat kadar önce Mirai-hen'in ilk bölümünü izledim.

Daha fazla uzatmadan bölüm hakkındaki düşüncelerime geçelim!

Not; Bu anime ana konunun devamı falan değil. Yani "2. sezon nerede? Link atın."  "Neden 3 var? 2. nerede?" "2. sezonu yapmadan 3.'ü yaptılar." gibi şeyleri görürsem itina ile dünyadan kendimi banlayacağım. YALVARIYORUM azıcık araştırın.

Az görsel olsun.
Şimdi, ilk diyeceğim şey güzel bir başlangıç olduğu.
Ben hızlı şeyleri sevmiyorum. Direkt "oyun" kısmından başlasalardı biraz kötü olurdu, eminim benim gibi yeni karakterleri neredeyse hiç bilmeyen birçok kişi vardı.
Danganronpa'da benim için en ilgi çekici kısım karakterler, hepsi genel olarak ayrı kişiliklere sahip. Birbirlerinden farklılar ve bu hoşuma gidiyor. O yüzden karakterleri tanımak önemli.

Belki de bir kesimin beğenmediği şu başlangıçtaki "sıkıcı" kısmı ben beğendim. Olması gerektiği gibiydi, sonuçta oyunlarda da lap diye cinayet olmuyordu. (Hatta ilk oyundaki ilk cinayet kısmı gelene kadar bayağı zaman geçmişti gibi.) Anime ve oyunu karşılaştırmak ne kadar doğru olur onu bilmiyorum. Ortalama her bölümü 20-25 dakika olan anime ile her bölümü en az 2 saat süren animeyi karşılatırmak biraz mantıksız olur.
Sonlara doğru hareketlenmesi bence güzeldi. Ama yarı yarıya da olabilirdi, gerçi o zaman da karakterleri biraz tanıma amaçlı olan kısım yeterli olur muydu? Kafamda delice sorular..
Bir de bahsetmeyi unuttum. Tam olarak konu ne?
Oynadıkları "yeni" oyun nedir?

Animenin ilk bölümünden pek bir şey anlaşılmıyor çünkü, sadece karakterler uyku gazıyla uyutulduktan sonra uyanıyorlar ve ****** 
Ups, bölüm sonu spoilerlarını söylemeyelim.

Öğrendiğime göre, oyunlarda bulunan sistemden daha farklı ve daha basit. Oyunlarda katil en fazla iki kişiyi öldürüyor, katil dışındaki üç kişi cesedi bulduğunda anons yapılıyor ve araştırma kısmı başlıyor. Belirli bir süre içerisinde cesetin durumu, cinayet aleti vb. şeyleri araştırıyor daha sonra trial kısmı başlıyor. Burada tüm karakterler birbiri ile tartışıyor, doğrular ve yalanlar bulunuyor. Sonuç olarak katil bir şekilde bulunuyor ve INFAZ! 
Ama animede farklı bir şey var, animede trial yok.
Şimdi ilk önce bilekliklerden başlayalım. (Another Episode'da Komaru'nun taktığı bilekliklerden değil mi ya onlar?) uyku gazı atılıp herkes etkisiz hale geldikten sonra "biri" veya "birileri" bu bileklikleri tüm karakterlere takıyor. 
Bilekliklerin özel yanı üstlerinde bir geri sayım var, bu sıfıra indiğinde bileklik takılı olduğu kişiye sakinleştirici veriyor. 
Durun, daha bitmedi daha da kötüsü var! Bu Danganronpa, sadece bununla bitmez!

Bu karakterlerin arasında bir hain var ve Future Foundation üyelerini -kısaca karakterlerimizi- teker teker öldürüyor.
Tek yol ile haini bulup öldürmek, kısa öl yada öldür durumu.

Açıkçası neler olacağını çok merak ediyorum. Naegi ne gibi tepkiler verecek, neler yapacak gibi gibi.. Hain kim onu da merak ediyorum, gerçi benim şimdiden şüphelendiğim birkaç karakter var ama onların çıkmasını hiç istemiyorum. (Tahmin ettiğim bir şeyin çıkması beni hayal kırıklığına uğratıyor, bu yüzden.)
Bir sonraki bölümleri beklemek biraz zor olacak.
Başlangıçta ikinci oyunun karakterlerini yani Ultimate Despair üyelerini gördük, bu beni heyecanlandırdı. Tüm karakterleri zaten Zetsubou-hen'de göreceğiz ama yine de ister istemez heyecanlanıyorum.

Bir diğer şey de, Another Episode'daki çocuk karakterlerimizin de kısa bir süreliğine görünmesi.. Arkaları dönük ama olsun arkalarından tanıdım ben onları. (Bu onları Zetsubou-hen'de görebileceğiniz demek oluyor olabilir mi acaba??)

Pekalaaa, saat geç oldu.
Ayrıca ben daha ilk bölümden bu kadar uzatmayı istemiyorum. İlk bölümden beklentilerimi karşıladı.
Umarım yazıyı beğenmişsinizdir, Zetsubou-hen'in ilk bölümünün yorumu/özetinde görüşürüz.
Kendinize iyi bakın~!

5 yorum:

  1. Another Episode çocuklarının trajik geçmişlerini oyunda yeterince göstermişlerdi ama Zetsubou-hen'de yer alacakları olasılığı aklıma gelmemişti bak, kim bilir. Ama her an bir yerden Monaka fırlayacak gibi görünüyor, o kesin.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Aklımda Chisa'nın Mukuro olma ihtimali var. Zetsubou-hen'in openinginde bir sahneden dolayı.

    Ama orada Servant çocukların önünde diz çöküyordu ve o çocukların hepsi oradaydı. Bu onlara hizmet etmeyi kabul ettiği zaman olarak algılıyorum. Komaeda'da farklı şeyler olacak gibi bir his var içimde nedensizce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçi Monaka ölmüyordu sanırsam, eğer olurda onlar da kadroya dahil olursa Komaeda'yı büyük zorluklar bekliyor~ Kişilik bölünmesine tanık olabiliriz belki.

      Sil
    2. Chisa'nın Mukuro olma ihtimali pek düşünmediğim bir ihtimal ancak Chisa ile ilgili başka şeyler olabilir diye düşünüyorum. Biraz şüpheli bir karakter.

      Servant Komaeda'ya gelirsek, o sahne direkt Another Episode adlı ek oyundan diyebilirim. Kendi amaçları (Büyük bir umutsuzluk yaşandıktan sonra bir umudun doğmasını istiyor.) için bu hizmet olayını yapıyordu. Komaeda yine aynı Komaeda, Another Episode'da ve ikinci oyunda nasıl ise yine aynı olacaktır.
      Artı Komaeda zaten dengesiz bir karakter, bir anda kendini aşağılarken bir anda kendini yükseltebiliyor. Kişilik bölünmesine ihtiyacı yok yani sdhfjkshf

      Bir de evet, Monoka ölmedi. Oyunun sonunda yine kendi amacı için Komaeda onu alıp götürdü. Yeni Junko olma çabalarında kendisi.

      Sil